Petitie tegen het afschaffen van papierslagen Leuven

Quoted post

Wim E.

#4 Besparing?

2013-12-12 09:52

Ik kan eerlijk gezegd niet goed begrijpen dat het papier zelf ophalen met personeel, goedkoper kan zijn dan het te laten ophalen door de 'vrijwilligers' van het jeugdwerk. Wie legt me dat eens uit?
Vraag is dan ook wat de werkelijke beweegreden is van de stad voor deze plotse ommezwaai.

Ik zou ook graag horen van de andere jeugdbewegingen (buiten Wijgmaal) dat zij deze beslissing spijtig vinden. Dan zouden veel meer mensen deze petitie tekenen.

Reacties


Gast

#42 Re: Besparing?

2013-12-15 12:29:48

#4: Wim E. - Besparing?

 

Kosten van camionettes om papier op te halen, terwijl de stad zelf al voertuigen heeft + kosten van containers en hun plaatsing vallen zo weg. En ze vinden het blijkbaar ook onveilig werk voor de jongeren.

EN.. natuuurlijk vinden andere jeugdbewegingen 'spijtig'. Of eerder 'ronduit belachelijk'. Er zijn dan ook al verschillende vormen protest gebleken. Open brieven, mails en brieven naar gemeenteraadsleden, interviews/artikels voor regionale pers, facebookgroepen, vergadering met verantwoordelijken van alle jeugdbewegingen, protest voor het stadhuis...En deze petitie wordt heus wel verspreid  én ondertekend door leden van andere verenigingen dan Wijgmaal!

Els

#84 Re: Besparing?

2014-01-08 08:59:00

#4: Wim E. - Besparing? 

Maak je niet ongerust, vele andere Leuvense scouts, oud scouts, leden, leiding en ouders ondertekenen ook deze petitie. Het gaat ons allemaal aan!