A. Braeckmanlaan wel knippen!

Quoted post


Gast

#8 Steven V.D.Woestyne

2013-09-04 14:16

Waar zit mijnheer De Roeck trouwens ? Volg je deze petitie een beetje op ?

Reacties

Tim De Roeck
De auteur van deze petitie

#9 Re: Steven V.D.Woestyne

2013-09-04 15:02:08

#8: - Steven V.D.Woestyne

Ik volg, ik volg. Maar ook niet alle dagen tijd om te reageren op alles.

 

Indien het knippen van de A. Braeckmanlaan zou zorgen voor sluipverkeer op andere punten, moet daar idd ook naar gekeken worden. Niets is onoverkomelijk. Met de auto rij ik bv. liever rond langs de Orchideestraat en de Antwerpsesteenweg (vb. om naar Carrefour Planet te gaan, god forbid). En dat, liever dan dat ik de kortere Beelbroekstraat afrij, omdat die vol verkeersdrempels zit, en in de auto (en eigenlijk ook op de fiets) kom je daar onozel van.

 

Mensen zullen altijd lui zijn en de gemakkelijkste weg nemen. Dus is het gewoon een kwestie om de makkelijke sluiproutes af te sluiten, of zo onaangenaam te maken, dat ze niet meer de makkelijkste weg zijn. Dan lost het probleem zich vanzelf op.

 

Overigens mag van mij de A. Braeckmanlaan terug volledig opengesteld worden, als dit een veilige weg is geworden, met aparte fietspaden en een middenlijn. Zolang dit niet het geval is, blijft de A. Braeckmanlaan in het laatste stuk niets meer dan een geasfalteerde en jammer genoeg kaarsrechte veldwegel waar zelfs twee auto's elkaar niet kunnen passeren zonder in de zachte berm te rijden. Een gevaar dus, vooral dan voor de zwakke weggebruikers.