Aanpak blokverwarming Androsdreef - Milosdreef

Quoted post

Gast

2013-04-16 21:19

De totale verwarmingskosten worden hoofdelijk omgeslagen volgens de meters en het is heel vervelend dat sommige rekeningen erg hoog zijn. Ik heb geen verstand van stadsverwarming en blokverwarming, maar ik denk niet dat plotseling tientallen tot honderden metertjes stuk zijn of sterk afwijken. Als we er allemaal last van hebben, dan licht dat toch aan een gemeenschappelijke factor?

We moeten eens doorvragen naar de totale verwarmingskosten. Die stadsverwarming uit de jaren 60 lijkt me niet bepaald een modern groen A-label HR++ ding. Bovendien is het natuurlijk in het belang van Eneco om hem niet te vervangen of hem juist af te stellen. Die gegevens over het verbruik moeten we toch openbaar kunnen krijgen?

Misschien kunnen we alternatieven bedenken voor onze warmtevoorziening? En een vroege VVE vergadering beleggen? Ik ben ook gewoon eigenaar en ik wil de VVE vergadering gewoon eerder hebben.

Reacties

Petitie comité

#41 Re:

2013-04-21 21:46:39

#34: -

Beste,

De de blokverwarming is al meerdere keren aangehaald in de VVE vergaderingen die door Van 't Hof Rijnland Vastgoedmanagement en Grouwels Vastgoed gehouden zijn. Helaas is hier weinig tot geen reactie op gekomen. Verder is dit ook niet alleen een probleem voor de kopers, maar ook de huurders, daarom zijn wij van mening dat het beste is dat er een bewonersvergadering komt. Dit omdat Grouwels Vastgoed eigenaar van het pand, de blokverwarmingsketel is en spreek voor de verhuurders.

Wij denken zelf ook, dat het verstandig is om te kijken naar alternativen zoals verwarming via zonnecollectoren, of individuele CV/HR ketels.

Met vriendelijke groet,

W. Heil, D. Paulissen en G. van der Velden