Petitie Jenneferwet

Wim Oldenburger

/ #558 Getekend

2012-11-02 18:19

Ik heb hem ook opnieuw getekend met de nieuwe gegevens, en hem gedeeld op Facebook. De meeste van mijn bekenden zitten echter in andere landen, dus die zullen de nederlandse versie niet snappen. Aangezien alleen Nederlanders de petitie kunnen ondertekenen zal dit niet veel uitmaken.

Wat de rechters zich misschien niet ten volle realiseren, is hoeveel mensen worden geraakt...

Ik zag bij het commentaar reacties van buren, tram bestuurders, leerkrachten, etc etc. Al deze mensen zijn zonder rechtsspraak en zonder staf vermindering gestraft.

We moeten niet terug naar de middeleeuwen. Toen was recht vaak onrecht, b.v. het systeem waarbij je in groepjes van 10 werd opgedeeld, en als een man een misdaad beging en ze hem niet te pakken kregen werden de overigen bestraft.

Ik ben ook tegen de doodstraf tenzij de bewijzen zodanig zijn dat het 100% zeker is dat hij/zij/het schuldig is. Maar als je kijkt naar de zorg, waar nu al wordt gesproken over medicijnen voor dure patienten niet meer te vergoeden, dan zou ik zeggen dat ik liever eerst dit soort 'mensen' zou verliezen dan een patient die nooit heeft gevraagd die ziekte te krijgen...

Dus als we middeleeuwse straffen en doodstraf vergeten, dan is levenslang de beste oplossing.

Ook al wordt er maar 1 moord voorkomen, ook al wordt er maar 1 dader afgeschrikt, het is het waard.

En veel sterkte met het verlies, ik heb haar nooit gekend, maar ze verdiende beter...