stop de jacht in de uitkerkse polder


Gast

/ #249

2012-01-13 00:29

dit is het; zoals hiervoor vermeld....

20 jaar geleden was er in de uitkerkse polder niks te vinden van natuurpunt enkel een paar keuterboerkes en koetjes, weiland en akkerland en jawel hoor ook een hoopje jagers ...
en het was er zo mooi en zo rustig,
wat zien we gebeuren er worden met kwistig rondgestrooide subsidies gronden aangekocht en deze worden in beheer gehouden door natuurpunt -> in dit zo rustige en stille gebied zoals ik hier zovele malen lees wordt er in jaren niet meer zoveel gewerkt als in de laatste 20. weides worden afgegraven aan de lopende band, poelen en sleuven worden lichtjes uitgediept om blijvend STILSTAAND water te hebben... dan durven ze nu staan roepen om 2 geweerschoten .
ik heb er 25jaar midennin gewoond en ik moet zeggen het is er niet op verschoond. het enige die je ziet toenemen qua planten zijn distels en onkruid, dorre landschappen en niet te vergeten de rietkragen worden ieder jaar breder...er zal denk ik terug moeten ingegrepen worden... en zo blijven we maar bezig.
als je dit weet kan je waarschijnlijk ook wel begrijpen waarom die zomerganzen(massa's) niet in het natuurgebied foerageren maar wel op de frisse weides ernaast .
dit is iets wat ik toch eens kwijtwilde en mocht iedereen eens 5 min zijn gezond verstand aanspreken dan besef je dat er constant in onze resterende natuur ingegrepen wordt door iedereen en daarom zouden eenieder moeten beseffen dat één partij de waarheid zeker niet in pacht heeft.