Vind jij 19 fietsslachtoffers per week aanvaardbaar? Wij niet!


Gast

/ #291

2016-10-24 15:12

Ik ben zelf ook net eind september aangereden. Mijn woon-/werktraject bedraagt een 60km en met een elektrische fiets heb ik er toch voor gekozen deze weg op deze manier af te leggen.
Maar... Het is niet veilig...
Het was ook groen, ik moest gewoon rechtdoor, maar de chauffeur vergat in de zijspiegel te kijken... Hersenschudding, gekneusd bekken e.d. als gevolg.
Al 3,5 weten thuis, vandaar terug gaan werken (sta voor de klas en miste mijn kinderen te erg), maar als ik heel eerlijk zou zijn met mezelf zou ik moeten toegeven dat ik eigenlijk echt nog niet gaat... :-(

Er gebeuren zo veel ongevallen met fietsers. Maar niemand handelt ernaar, integendeel, eerder struisvogelallures. Hoeveel ongevallen moet er nog gebeuren?! Hoeveel doden moeten er nog vallen?! Dit kost ons veel meer aan medische kosten en lonen dan aan betere infrastructuur.

En daarbij komt dan ook nog is dat ze nu die fietsvergoeding afgeschaft hebben voor deze fietsen. In plaats van de mensen te motiveren om met de fiets te gaan en zo'n investering te doen...
Nee, integendeel!!

DIT ALLES IS EEN REGELRECHTE SCHANDE!!!!!!!!!!!