nee tegen AZC 's-Gravenpolder

Gast

/ #108

2016-06-16 17:16

AZC's van zulk formaat moet men niet in kleine gemeenschappen willen plaatsen.
Ik begrijp dat er in kleine gemeenschappen ook maar een kleine weerstand is, maar procentueel gezien zal deze weerstand vele malen hoger zijn dan in een grote gemeente.
Zo is het ook met de overlast. Een grote gemeente of stad kan zoiets veel beter en makkelijker opvangen.
Zelf woon ik in Goes en heb ook totaal geen last van een eventueel AZC in 's-Gravenpolder, alleen ben ik van mening dat de opname van 500 extra asielzoekers (ik praat over 500 omdat dat toch al zo goed als zeker is) beter in Goes, Middelburg of Vlissingen zou gaan.
De verhouding is nu veel te scheef.
Afgelopen week kon je op het nieuws zien dat de "relschoppers" uit Geldermalsen een straf toegewezen kregen. De rechter had het vooral over "verstoren van het democratisch proces".
Nou, als alles al in kannen en kruiken is (zoals dus ook in 's-Gravenpolder), dan is er dus geen sprake van een democratisch proces. Demos = het volk en het volk is in deze in het ongewisse gelaten. De besluiten zijn al genomen. Heel achterbaks.
De vóór-stemmers zijn de plaatselijke partijen die het woord "sociaal" hoog in hun vaandel hebben.
Reken daar mee af zodra er weer gemeentelijke verkiezingen zijn. Er uit met die achterbakse lui en die "burgervader" dient ook te verdwijnen. Weg met dit soort mensen.
Dit is geen mes in je rug wat je krijgt als belastingbetalende 's-Gravenpoldenaar, maar een enorme bijl.

Ik steun de mensen van 's-Gravenpolder in hun strijd tegen dit onrecht, al vrees ik dat er door dit achterbakse bekonkel in die achterkamertjes en wat heen en weer geschuif met geld, de boel al compleet geregeld is.