Master-basispsychologen bijten op een houtje: MSc in de Psychologie zonder BIG-reg. is niets waard!


Gast

/ #57

2016-03-23 18:52

Wat een fantastische petitie!!! Actie op dit gebied is hard nodig om de onvrede richting minister in cijfers te kunnen uitdrukken.. Zelf ben ik ook een psycholoog met master en zonder werk. Gevolg: ik moet banen op niveau van lager onderwijs of mbo niveau aannemen om brood op de plank te krijgen en mijn gezin enigszins te kunnen onderhouden. Vervolgens zijn we alsnog aangewezen op bijstand, wat ook veel geld kost. Zelfs als ik een keer ergens op gesprek mag komen, heb ik na een stage en WEP nog niet de gewenste ervaring en geen BIG registratie die zo hard nodig is.. Mijn mening is dat een universitaire opleiding van een dergelijk hoog niveau zou moeten zijn dat alleen BIG geregistreerde psychologen afgeleverd zouden moeten worden bij de klinisch gerichte studies, vergelijkbaar met geneeskunde. Een verandering van de opleiding en terugdringen van het aantal studenten is hard nodig om deze kwaliteit te kunnen garanderen.