Géén Aldi ? Dan een Lidl in Wissenkerke

Prikkel

/ #71 Lidl? Wissenkerke?

2016-03-15 20:40

Bruisend Wissenkerke ! Het toeristisch mekka van Zeeland! Zeker Wissenkerke; destijds door het bestuur bestempeld als authentiek agrarisch dorp dat ook zo moest blijven in tegenstelling tot Kamperland en Kortgene dat zich mochten  ontwikkelen in de toeristische sector. Het resultaat is dat Wissenkerke nog steeds een slaapdorp is waar bijna alle winkels en dienstverlening zijn verdwenen. Toeristen zeggen ook dat in dit dorp niets te beleven is. Er zit een kroeg, een slijterij, een kruidenier en als versiering een snoepwinkel die geen of nauwelijks klanten heeft. En natuurlijk! Niet te vergeten de bezienswaardigheden.......... Een molen en een waterpomp....... te gek nietwaar?!?

Een discounter kan zowel voor de inwoners (1400) als wel voor toeristen een trekker blijken. Indien dat zo is, trekt dat ook weer meer ondernemers aan die iets in dit slaapdorp willen aanvangen. Dit vergroot de leefbaarheid. Het verstoort echter de rust die het bestuur en de ambtenbaren op het gemeentehuis nu hebben, dus ik vermoed dat vanaf daar weinig medewerking wordt verleend.......

Een Lidl zal zich niet in Wissenkerke vestigen. Hun beleid is anders dan die van Aldi. Lidl vestigt zich niet in kleine kernen, zeker niet is slapend en dromend Wissenkerke. Mogelijk dat een Agrimarkt gefaciliteerd kan worden om zich in Wissenkerke te vestigen?

Al met al zou het voor Wissenkerke mooi zijn als zich een discounter aanbiedt om zich hier te vestigen. Ik ben benieuwd!

Dat er wat meer leefbaarheid in Wissenkerke dient te komen; ik denk dat velen het daarbij eens zijn. Het eens zo bekende dorp moet weer landelijk bekend worden! Het dient een levensdoel te worden Wissenkerke eenmaal in je leven bezocht te hebben!