Wij zeggen tegen azc gemeente buren
Eye opener |
/ #120 PIJNLIJK ALS DE FEITEN ANDERS ZIJN DAN DE LEUGEN WAAR JE ACHTERAAN LOOPT2016-01-25 14:35
VraagLaat me beginnen met drie vragen:
Vraag 2. En tenslotte, stel nu dat jij hier bent, en je partner en kinderen in een oorlogsgebied zijn, waar jij ze niet kunt beschermen. Waar bommen vallen, de overheid onbetrouwbaar of regelrecht vijandig is, waar je partner en kinderen waarschijnlijk geen enkel inkomen meer hebben, en ze zonder jou aan eten moeten komen. Antwoorden opgeschreven? Dank je! (Wordt straks interessant) DiscussieIk kreeg een discussie op Facebook die ik jullie niet wil onthouden. Ik weet niet of ze echt voor het COA heeft gewerkt. Het stikt natuurlijk van de extreemrechtse reaguurders die dat standaard beweren in de hoop dat iemand ze dan serieus neemt. Wellicht is het in dit geval waar. Uiteindelijk maakt dat niks uit. Het gaat me sowieso totaal niet om de persoon, en ik wil haar niet beledigen. Het gaat me er wel om wat ze zegt, omdat er waarschijnlijk heel veel mensen zijn die hetzelfde denken. Mijn oproepIk riep mensen gister op Facebook op om het VluchtelingenFonds te steunen. Dit was mijn oproep: Zelf betalen (help jij?)Als een erkende vluchteling uiteindelijk zijn gezin mag laten overkomen, moet hij daar zelf voor betalen. Zoals je begrijpt gaat dat vaak niet. Vluchtelingenwerk heeft een fonds waarmee ze gezinshereniging ook voor die mensen mogelijk kunnen maken. De vluchteling moet dan nog steeds zelf 500 euro bijdragen. Maar helaas is het VluchtelingenFonds zo goed als leeg, en konden er afgelopen jaar maar 11 gezinnen geholpen worden. Wil je bijspringen, dan doe dat hier. Het gesprekAnita reageerde op mijn oproep met deze tekst:
Ik schreef: “Ex-medewerker van wat, Anita? Anita antwoordde:
Asielzoeker laten sparen voor gezinshereniging: haalbaar?Dit was mijn antwoord, waarvan ik denk dat het misschien voor meer mensen interessant is: “Het is niet om je te pesten, Anita, maar ik wil het graag gewoon even realistisch maken. Het is om te beginnen duidelijk dat je mijn artikel niet hebt gelezen. Als je werkelijk medewerker bij het COA bent geweest, vind ik het eigenlijk erg triest dat je er blijkbaar geen idee van hebt dat gezinshereniging pas aangevraagd kan worden, 9 maanden nadat je al geen asielzoeker meer bent maar een erkend vluchteling met een verblijfsvergunning. Hoe lang sparen?Nu dat sparen. Ik wil nogmaals even zeggen dat ik dit een absurd bedrag vind, en niet geloof dat iemand gezond kan blijven als hij in Nederlandse supermarkten slechts drie euro en zevenenvijftig cent per dag kan uitgeven aan eten. Van vluchtelingenwerk en het VluchtelingenFonds, die daadwerkelijk gezinnen hierheen halen, weten we dat dit gemiddeld 1500 euro kost. Je schreef dat je wist waar je het over had. Maar we hebben zojuist dus uitgerekend dat je eigenlijk juist geen idee had. Ik schrijf dit niet om je er in te luizen of om je belachelijk te maken, maar omdat ik denk dat heel veel mensen hetzelfde denken als jij, omdat ze eigenlijk nog nooit doorgerekend hebben wat die mening voor een consequenties heeft. Het leek me dus nuttig om dat eens uit te schrijven.” KanttekeningJe kunt kanttekeningen verzinnen. Zo mogen asielzoekers het eerste half jaar helemaal niks, maar mogen ze daarna maximaal 24 weken per jaar werken. Daarmee kunnen ze dan maximaal 43 euro extra sparen. (verdienen ze meer, dan wordt dat door de COA afgepakt). Maar hoe realistisch vindt je het zelf om te verwachten dat mensen zonder verblijfsvergunning, die de taal nog niet kennen, meteen al een betaalde baan vinden? Een belangrijkere kanttekening hebben we al kort benoemd: los van het feit dat veel asielzoekers geen reserves hebben en gezinshereniging niet kunnen betalen, mogen ze überhaupt geen aanvraag doen voordat ze als ex-asielzoeker een verblijfsvergunning hebben gekregen. Daarna mag de IND nog eens 9 maanden twijfelen over dat verzoek… De werkelijkheid is dus nog zuurder dan je op basis van de rekensom over sparen zou hopen. Jouw meningWil je zelf eens narekenen wat volgens jou een terechte spaartermijn zou zijn? Het kost gemiddeld 1500 euro om een gezin over te laten komen. Een volwassen alleenstaande asielzoeker krijgt per week 46,31 om van te eten, en 12 euro voor kleedgeld en andere zaken. (minderjarigen en gezinnen krijgen pp trouwens minder) Dit is de rekensom:46,31 plus 12 = 58,31 per week. 1500 gedeeld door X = Y En, is Y in jouw geval lager of hoger dan je antwoord bij vraag 3 bovenaan de pagina? Overweeg in dat geval eens om ze een steuntje in de rug te geven, of om je politici te vertellen dat hun regels aantoonbaar inhumaan zijn. Geloven ze je niet? Stel ze dan ook eens vraag 1, 2 en 3, en reken samen met ze uit of ze een coherente mening hebben (waar je het al dan niet mee eens kunt zijn, maar die in elk geval samenhang vertoont), of dat ze niet weten waar ze het over hebben, zichzelf tegenspreken en zomaar wat babbelen. |
|
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Gort over de grens moet blijven.
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Respecteer de euthanasiewet
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
9258 Gemaakt: 2025-06-04
Steun Poptempel De Kuip
9367 Gemaakt: 2024-10-12
Gort over de grens moet blijven.
5551 Gemaakt: 2025-06-16
NEEN aan de afbraak van de NEKKERHAL in MECHELEN
5276 Gemaakt: 2025-06-15
Behoud de NS JongerenDagkaart
2541 Gemaakt: 2025-06-24
Pak ons buitenzwembad niet af!
1813 Gemaakt: 2025-06-02
NEE TEGEN AZC ZUIDBUURT VLAARDINGEN
1514 Gemaakt: 2025-06-04
STOP ASIELCENTRUM IN SCHILDE!
1012 Gemaakt: 2025-06-05
Kortsnuiten Blijven Bestaan
2913 Gemaakt: 2024-10-23
🆘 Red voetbalvereniging Batavia’90 – Laat de gemeente niet wegkijken!
713 Gemaakt: 2025-06-28
Geen nieuw gemeentehuis voor gemeente Het Hogeland
3335 Gemaakt: 2025-05-08
Laat de johannesschool bestaan
439 Gemaakt: 2025-06-16
Vragen aan rectoraat en decanaat over Gaza
407 Gemaakt: 2025-06-04
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
313 Gemaakt: 2025-06-04
Stop het visieloze RUP voor Schildestrand
275 Gemaakt: 2025-06-25
Betonstop Maria-ter-heide/ Brasschaat
252 Gemaakt: 2025-06-17
Eindejaarsreis
220 Gemaakt: 2025-06-05
Open brief GBS Jezus-Eik
210 Gemaakt: 2025-06-18
STOP de plannen voor Resort Berkenstrand- behoud Camping Berkenstrand zoals het is!
612 Gemaakt: 2025-06-02
❌ Petitie tegen de locatie van de nieuwe brandweerkazerne in Nieuwpoort
203 Gemaakt: 2025-06-18