geen AZC in Geldermalsen


Gast

/ #1050 Zolang de domheid blijft regeren:

2015-12-17 16:55

  • R van brummelen, do 17 december 2015 10:05 Reageer op R

    We moeten nu de rug recht houden, en weerstand bieden tegen deze terroristen. Dat AZC moet er dus komen, zoals de meerderheid wil. de schreeuwers zijn net kinderen: ze zijn al lang gehoord, maar ze gaan rellen omdat ze hun zin niet kunnen doordrijven. Dan regelt de racistische medemens het wel even met geweld.

  • peter h, do 17 december 2015 11:16 in reactie op R van brummelen Reageer op peter

    Welke meerderheid wil dat?

    De bevolking van Geldermalsen is niets gevraagd, ik waag te betwijfelen of die in meerderheid voor het plan in de huidige vorm zijn.

  • Joop Polkuid, do 17 december 2015 12:29 in reactie op peter h Reageer op Joop

    Beste man, de bevolking van Geldermalsen heeft gestemd voor wie er in de gemeenteraad komen. De gemeenteraad neemt dan beslissingen namens degenen die op hen gestemd hebben. Democratie heet dat, blijkbaar nog nooit van gehoord.

  • peter h, do 17 december 2015 13:25 in reactie op Joop Polkuid Reageer op peter

    Het bouwen van een AZC in deze vorm is nooit onderdeel geweest van de verkiezingscampagne dus de bevolking heeft zich niet kunnen uitspreken hierover. Volgens deze redenering moet ik als burger me overal bij neerleggen nadat ik een vakje rood gemaakt heb? 

    Zeker bij dit soort gevoelige onderwerpen is het raadzaam om te luisteren naar wat leeft onder de bevolking. Doe je dat niet dan moet je ook niet raar opkijken als bij de volgende verkiezingen je weggevaagd wordt als onbetrouwbaar en mensen als Wilders hard groeien.

  • Joop Polkuid, do 17 december 2015 14:45 in reactie op peter h Reageer op Joop

    Uw redenering komt er in het kort op neer dat we stemmen voor de gemeenteraad, we laten de gemeenteraadsleden beslissingen nemen op allerlei terreinen, behalve als het 'peter h' niet bevalt, dan moeten alle persen worden gestopt. Onbegrijpelijk dat het concept democratie voor zovelen blijkbaar niets betekent. Beschaving is blijkbaar maar een dun laagje vernis.

  • peter h, do 17 december 2015 15:34 in reactie op Joop Polkuid Reageer op peter

    Dus als ik stem op iemand dan moet ik de 4 jaar daarop alles wat zij voorstellen 'slikken', juist ook bij dingen die geen onderwerp zijn geweest van de campagne?

    Stel: de gemeenteraad beslist om een mijn huis te slopen om een weg aan te leggen, dan mag ik in uw redenering daar ook geen bezwaar tegen hebben?

  • Joop Polkuid, do 17 december 2015 16:52 in reactie op peter h Reageer op Joop

    we zijn het lijkt me snel eens dat bezwaar maken tegen de sloop van uw huis wat anders is dan op gewelddadige en intimiderende manier een raadsvergadering verstoren. Dat spreekt voor zich.