Blitterswijck zegt: "Minder OK, 750 NEE, dan géén AZC!"

Gast

/ #260 Kleinschalige opvang

2015-11-25 21:49

Vanavond heb ik twee uur naar het vluchtelingendebat gekeken wat vanuit Maastricht werd uitgezonden. Wat ik daar hoorde en zag was dat iedereen, ook de Gouverneur, het had over kleinschalige opvang. Wat wordt hier mee bedoeld? Ook werd er gezegd dat er in Limburg, let wel in heel Limburg, 2500 vluchtelingen opgevangen zouden worden. Ook werd er gesproken dat er 33 locaties waren waar deze vluchtelingen opgevangen zouden kunnen worden. En dan in een klein dorp met 1100 inwoners maar liefst 750 opvangen? Is dat kleinschalig? Verdeel eens 2500 mensen door 33 locaties, op hoeveel mensen kom je dan om in deze locaties op te vangen. Volgens mij liggen de verhoudingen wel heeeeel erg scheef.  Niet dat deze mensen niet mogen komen. Jawel, ook deze mensen hebben recht van bestaan. Als dat wegens de ontwikkelingen en de vreselijke dingen die er in eigen land gebeuren ergens anders in de wereld zou moeten zijn, moet dat ook hier kunnen. Maar gemeente, bestuur van het Roeckenbosch en COA, denk eens na en zorg dat ons dorp niet overspoeld gaat worden. Misschien hebben jullie dan nog geluk dat er zich mensen aanmelden om te komen helpen. Maar dan moet het aantal van 750 drastisch terug gebracht worden.