vroegtijdige sterilisatie/castratie kittens

Gast

/ #54

2015-10-02 00:21

Laat ieder fokker doen wat hij zelf het beste vind, vroegcastratie is een verkrachting van elke raskat, groeischijven blijven langer openstaan waardoor alle katten met de tijd hoger op hun poten zullen staan en bij de brtise korthaar bv, krijgen die enkel hun kaken eens hun hormonen hebben gewerkt dus de britjes zullen nooit nog zo mooi rond bol worden, los het op door heel simpel elke fokker papieren te bezorgen die de koper moet ondertekenen dan binnen 1,5 jaar zijn kat moet geholpen worden en dit papier door hun veearts op datum van de ingreep te laten tekenen ter bevestiging en opsturen naar de instantie die zich nu bezig houd met de controles van de vroeg castraties, want enkel goeie huiselijke cattery's (fokkers) zijn hier de dupe van die toch zo wie zo hun dieren onder deze voorwaarden verkopen, met deze wet zullen ze de wild groei zeker niet tegengaan, want ik zie geen enkel mens die een huis tuin keuken kat heeft met zijn nestje naar de veearts gaan om dit te laten doen kwa kost alleen om dan hun kitten gratis te moeten weggeven en bij boeren waar er massa's lopen laat die dit doen nee zelfs nog niet inenten om dan maar te zwijgen over mensen die door onverantwoordelijk om te springen met hun straatkatjes een nestje bekomen van ze maar onbeholpen te laten lopen en die dumpen bij boeren of gelijk waar, hierdoor zullen volgens mij nog meer dieren (kittentjes) overal gedumpt worden langs wegen of gelijk waar is nu al zo, een goeie fokker eist dit van hun kopers en kunnen ook gewoon alle papieren ook achter de hand houden tot ze bewijs hebben van de veearts van de verkochte kat, maar dan blijven onze rassen ten minste zoals ze hoeven te zijn, ikzelf doe het omdat het moet maar vind het absurt en is zeer triestig en pijnlijk voor zo'n klein diertje zeker bij poesjes is toch een ganse operatie en ze hebben in de eerste weken al zoveel mee te maken, en zonde als een kitten daardoor niet meer uit de narcose komt terwijl het volledig gezond was en de fokker reeds al die weken de beste zorgen en reeds vele kosten heeft gedaan met inenten ontwormen en chippen plus alsnog de operatie moeten betalen en een kitten dan toch verliezen, niemand die ons daarvoor vergoed hé en zeg dan maar eens tegen de mensen die net dit kitten hadden besproken sorry kan je geen afleveren je kitten heeft het helaas niet gehaald, mooie reklame voor een goeie cattery en maak me niet wijs dat het niet gebeurd, want het komt steeds meer en meer voor heb ik al van collega's vernomen