Vandalisme & geweld aan de sporthal van Niel moet stoppen!!!

(toekomstig) fiere inwoner van Niel

/ #52 Een constructieve oplossing...

2015-06-26 15:04

Er werd al heel veel geschreven over het geweld aan de sporthal... .

Veel van wat er wordt geschreven, is jammer genoeg heel impulsief ('bruin aan de macht' --> nou ja...?).

Die impulsiviteit verklaart misschien ook de vele taalfouten die vaak in de commentaren worden weggeschreven. 

Uiteraard lossen zulke schrijfsels de problemen niet op en zorgen deze enkel voor een negatieve sfeer.

Laat ons daar dan ook mee ophouden en denken aan constructieve oplossingen.

Gelukkig zijn er dan ook (vele) mensen die wél de nodige aandacht aan het probleem willen schenken en samen (ook mét die 'hangjongeren') een oplossing willen zoeken. Niet eenvoudig is dat, maar het lijkt me wel de beste oplossing te zijn. Het vraagt immers amper inspanning om problemen te verplaatsen. Meer initiatief vergt het om ze op te lossen.

In dialoog treden met deze jongeren vraagt tijd, geduld, luisterbereidheid, duidelijkheid, daadkracht,... .

Ik denk dat de gemeente hierin duidelijker moet communiceren (naar de Nielenaars en de betrokken jongeren).

Het moet immers wel mogelijk zijn om deze jongeren (onder voorwaarden uiteraard) zelf inspraak te geven in het jeugdbeleid, maar hiervoor is een zeer intensieve en constructieve dialoog nodig. Ik ben dan ook, als Nielenaar, benieuwd welke acties het gemeentebestuur hiervoor onderneemt (of zal ondernemen).

Heel graag teken ik deze petitie dan ook in de hoop dit te vernemen en met de vraag aan iedereen op dit forum om de handen in mekaar te slaan en positieve voorstellen te posten. Het is immers niet allemaal narigheid in Niel, toch?

Bedankt aan iedereen die Niel hierdoor alweer een beetje aangenamer op de kaart plaatst! 

Dat lijkt mij een goed begin van de oplossing.

 

Groetjes