VERZET WINDMOLENS - Het is nog niet te laat!

Emilier

/ #181

2015-05-13 10:38

Bijna iedere dag kijk ik nu vanuit mijn huis naar energiepark Luchterduinen. Dit staat op 23 mijl uit de kust en de windmolens zijn een stuk kleiner dan de windmolens waar we het hier over hebben. Voordat Luchterduinen uit zee is verrezen werd ons verteld dat het nauwelijks zichtbaar zou zijn, misschien op heel heldere dagen, maar dat zou bijna niet voorkomen. De praktijk wijst echter anders uit. Luchterduinen is wat mij betreft ook al horizonvervuiling. Het geplande park komt op 18 mijl uit de kust met veel meer windmolens die ook nog eens veel groter zijn. Ik erger me nu al bijna dagelijks aan het verstoorde vrije uitzicht en houd mijn hart vast voor hoe het er straks uit komt te zien. Ook ik ben niet tegen alternatieve energiebronnen, maar ik ben wel tegen onnodige horizonvervuiling, verlies van inkomsten voor horeca en hotels, banenverlies in de kuststreek en waardevermindering van woningen met uitzicht over zee en uiteindelijk geldverspilling als blijkt dat de kosten niet tegen de baten opwegen. Het gevoel van vrijheid als je naar de horizon tuurt is met niets te evenaren!!