Red de Trein (Eeklo - Gent) Lijn 58 - Petitie Bond Zonder Trein

Stef

/ #18 Momenteel goed bezig

2014-12-18 11:21

Werkdag 1 van de nieuwe regeling (= 16/12):

Trein Eeklo - Gent-Sint-Pieters om 06.52h in Gent ipv 06.48h. Aansluiting naar Brussel om 06.53h. Net gehaald, maar dan moet je wel fit genoeg zijn (= lopen). Tem vandaag is deze trein nog NOOIT om 06.48h aangekomen. Stiptheid stelt (voorlopig) nog minder voor als daarvoor.

Trein Brussel-Centraal - Gent-Sint-Pieters genomen om 16.38h. Die arriveert om 17.15h in Gent, zodat ik 17 min overstaptijd heb!! Realiteit: De trein komt toe in Gent met 17 min vertraging, om 17.32h dus en men vertikt het om de trein naar Eeklo even te doen wachten. 40 min wachten dus op die van 18.13h, die ze dan wel een 4-tal minuten tegenhouden! Service noemen ze dat.

 

Voor de rest rijden de ochtendtreinen naar Brussel gemiddeld met dezelfde vertraging als daarvoor (vandaag 9 min) en die in omgekeerde richting komen ook zo goed als nooit op tijd toe in Gent. De reistijd hebben ze wel met 3 min verlengd

Moest ik me laten leiden door de info op b-rail betreffende het traject Eeklo-Brussel en terug wat betreft aansluitingen, dan sta ik quasi elke dag 40 min tot 1 uur te schilderen in Gent zoals het nu gaat.