Breed onderzoek misstanden psychiatrie

Maartje

/ #78 onterecht IBS gekregen.

2014-10-17 13:05

Ik ben een vrouw van 68 jaar. Ik raakte zwaar overspannen door moeilijke familieomstandigheden. Daar had ik heel veel verdriet van en ik werd ineens wat labiel. Zonder dat ik het wist kreeg ik er een blaasontsteking bij die een delier veroorzaakte. Ik kwam op een gesloten afdeling voor jongere mensen, omdat er geen plaats was op de juiste afdeling. Het was zaterdag en er kon geen juiste diagnose worden gesteld.

Ik kreeg antipsychoticums toegediend, die mij geen goed deden, en heb mij daartegen verzet en geklaagd dat ik niet op de juiste plek zat en ik wilde weg. Ik was geen gevaar voor mezelf of voor mijn omgeving, maar ik kreeg na 4 dagen IBS. Ik ben een aantal malen mijn kamer hardhandig ingesmeten, en ben aangevallen door een medecliënt die mij zijn kamer insleurde. Ik heb mezelf kunnen bevrijden en ben toen opeens met alle zorgen omringd.

Uiteindelijk ben ik op de juiste afdeling geplaatst, maar de schade was al aangericht. Na gebruik van 8 weken medicatie ( Lorazepam ) ben ik nu een trillerige labiele vrouw. Ik kan niet meer alleen op de fiets of boodschappen doen, en ik ben al een maand thuis. Ik slik al 2 weken helemaal niets meer, maar het wordt niet beter. Ik was een pittige gezonde vrouw en nu ben ik een bibberig hondje, dankzij 6 weken opname en IBS van 3 weken. Ik heb pech gehad en moet het achter me laten, maar ik kan het niet! Het was een nachtmerrie en een zwarte bladzijde in mijn leven.

 

Maartje.