Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg


Gast

/ #4598

2014-07-14 13:08

Ik vind het ronduit belachelijk dat wij zoveel moeten betalen, ik zit bijvoorbeeld in de WAO en heb een lage uitkering maar net weer te veel om in aanmerking te komen dat ik geen gemeentelijkebelasting etc. hoef te betalen. Maar ik vind het een schande dat wij in Nederland zoveel moeten betalen, ik denk daarbij aan alleenstaande moeders die in de bijstand zitten, mensen die in de Wia of Wajong zitten, het is gewoon te gek voor woorden. Ik ben mijn geld in maart al kwijt (370,00 euro) vanwege mijn medicatie (gebruik ik om niet psychotisch of manisch depressief van te worden) en zo zijn er veel mensen met mij. Vrienden van mij hebben alleen de basis verzekering, maar als er iets gebeurt, bijvoorbeeld je breekt je been en je moet naar het ziekenhuis met een ambulance dan tikt dat lekker aan en zo kan ik nog wel meer opschrijven. Ik vind dat ze het na inkomen moeten gaan doen, dan zijn ze eerlijk bezig, verdien je weinig, weinig premie, verdien je veel, veel premie, zo blijft het in evenwicht en is iedereen tevreden. Ik hoop dat ze het zo kunnen oplossen, lijkt mij de beste oplossing. Want ik veel landen betaal je niets, voorbeeld: mijn broer en zijn vrouw wonen in Mallorca, zijn particulier en betalen 49,00 euro per maand, ben je werkende (voor een bedrijf) dan betalen zij de premie voor je en zo hoort het ook, als het daar kan kan het ook bij ons.