Stop voordracht Guido van Woerkom


Gast

/ #203

2014-06-01 22:31

Ik ben al jaren lid van de ANWB, en lees al jaren de( vind ik nogal flauwe, populistische en kortzichtige ) stukjes van Guido van Woerkom in de ANWB-Kampioen. Hierin profileert hij zich als begeesterd lobby-man van een one-issue belangenvereniging die zich aan elke maatschappelijke verantwoordelijkheid onttrekt middels goedpraterij en gebral. Ik mis een breed perspectief, een scherpe analyse en elke ethische grondslag voor zijn opinies en uitingen. Deze man lijkt mij volkomen ongeschikt als verdediger van de, elke, burger die tegenover de overheid komt te staan in principieele kwesties. Zijn misplaatste opmerkeningen zijn hierin mijns inziens niet de aanleiding of oorzaak, maar een onderstreping van zijn instelling.Wellicht is deze man een gewillige huurling, maar van wie? Ik zou het erg treurig vinden als deze man de positie van ombudsman die de laatste jaren tot een zo gewetensvol ambt is gegroeid, weer terug zou brengen tot een erebaantje waar in het gaat om borrelpraat en handjeklap.