Verklaring aan Comité 4-5 mei


Gast

/ #143

2014-05-01 21:31

Op zich is het een goed initiatief, echter ik denk dat de grondslag onzuiver is.
Mr.Herman Loonstein heeft succes gehad bij een aantal acties tegen 4 mei herdenkingen waarbij Duitse militairen werden geëerd. Dat was voor Ronny Naftaniel (CJO) aanleiding dat af te doen als werk van een eenmansfractie. Nu is dat ten eerste historische onzin, er zijn wel vaker individuen en kleine organisaties geweest die de loop van het recht en de geschiedenis helpen veranderen ten goede.
Ten tweede getuigt deze opstelling van een onbewuste megalomanie en onsolidair optreden. Dit laatste heb ik zelf ook moeten constateren bij het CIDI nadat het me gelukt was een geplande BDS bijeenkomst op de UvA te torpederen.

Ten derde, bij de motivatie tot onderhavige petitie wordt mede als voorbeeld gebruikt het feit dat een Moslim organisatie de Nakba op 4 mei in een Moskee te Hilversum wilde herdenken. Dat is juridisch strafbaar. Maar ook hier laat het CIDI en CJO steken vallen. De organisator van dit walgelijk gebeuren onder de ogen van de Burgemeester van Hilversum, P.J Broertjes (PvdA), oud-hoofdredacteur van het RK dagblad de Volkskrant, is Abdul Jabbar van der Ven die op zijn Facebook expliciet zelfmoordcommando's op Joden stimuleert (zie NRC 25.03.2014).

Harry Melkman