Behoud van regio gebonden telefonie op de huisartsenpost

Gast

/ #9

2014-04-11 16:39

Ik werk graag in een team met korte overleglijnen en het direct kunnen overleggen met de teamleden. Ik vind het belangrijk om de indruk van de dokters-assistente na te kunnen vragen, en ook van de chauffeur. Werken met subjectieve informatie ( pluis/nietpluis, onderbuiksgevoel) is een onderdeel van ons vak dat een signaal afgeeft wat je niet moet negeren,waarover je moet kunnen communiceren, verbaal en non-verbaal; zie ook verslagen van tuchtrechtzaken. Een getypt triageverslag kan dat niet in zijn totaliteit weergeven. Een team dat direct aanspreekbaar is op de werkvloer is voor mij de voorwaarde voor verantwoorde zorg aan de patient en geeft mij een gevoel van rust, veiligheid, en draagt bij aan mijn werkplezier. Medewerkers op afstand induceren defensieve geneeskunde omdat het een drempel is in 'het werken in onzekerheid'. Dat komt de patient niet ten goede komt en is voor mij als arts erg onbevredigend en stressverhogend.
Kortom 100% JA voor regiogebonden telefonie; 100% NEE tegen callcenter telefonie.
Dank voor dit initiatief.