BKO ouders en leerkrachten


Gast

/ #15 Re:

2014-03-28 20:48

#10: -

Ik ben het eens met sommige dingen die u schrijft maar ik stoor mij enorm aan het stuk over 'OUDERS'. Ik vermoed dat u iemand bent die het financieel iets beter heeft en/of veel familie om op terug te vallen. Ik heb 2 kindjes en ik heb in functie van mijn kinderen al een job GEZOCHT met min of meer acceptabele uren zodat ze zo weinig mogelijk in de opvang moeten blijven.  Een job die véél minder betaald wordt dan wat ik ervoor deed ook overigens maar dat heb ik er voor over. Ik begin 's morgens om 7:30 en stop om 16:00 uur. Jobs van 8:30 tot 15:30 (de gangbare schooluren en dan ben en je er nog niet) liggen niet voor het oprapen. Dus ik MOET wel gebruik maken van buitenschoolse kinderopvang. Zoals véél ouders tegenwoordig. Ik heb nog NOOIT misbruik gemaakt van de opvang om tijd te hebben voor mezelf. Mijn dag begint ELKE dag om 5:30 uur zodat alles in orde is voor de kindjes als ze moeten opstaan en vanaf dan is het een rush om zo snel mogelijk op school te zijn. Ook op woensdag ja.

Wij hebben 40 werknemers op onze werkvloer waarvan 90% vrouwelijk is en AL die vrouwen met kinderen willen met plezier minder verdienen of tijdskrediet of ouderschapsverlof nemen om op zijn minst op woensdag thuis te zijn voor hun kindjes. Spijtig genoeg heeft mijn werkgever niet de ambitie om enkel en alleen om die reden zijn bedrijf te sluiten.

Ik heb 2 schatten van kinderen waar je overal mee kan komen en die wel degelijk mijn waarden en opvoeding hebben meegekregen.

Buiten dat CHAPEAU voor de mensen van de voor- en nabewaking die onze kinderen zo goed en lief opvangen als wij niet KUNNEN!