NEE, geen CampusCard!

Erik

/ #13 Re: Slecht concept

2014-03-24 16:24

#8: - Slecht concept

"-->met 2,5 euro prijsdaling voor studenten die slechts 1 sport beoefenen, korting op een CJP pas en wat printkorting stimuleer je niks."

Wat er hier echter niet bij wordt verteld is dat de kosten van de kaart überhaupt omhoog zullen moeten. Het is niet kiezen tussen óf het oude model, óf dit nieuwe model, maar het is kiezen tussen óf de kaart voor iedereen significant duurder, óf voor de groep die op meerdere plaatsen gebruik maakt van de subsidies vanuit de UT.


"--> Hier heb je pas wat aan als je sportverenigingen ook verplicht om het mogelijk te maken om je voor 1 maand in te schrijven. In de praktijk is ledenadministratie door het grote verloop al 1 groot geouwehoer, dus ga dit nog maar een extra lastig maken voor de besturen."

Dit kan voor veel verenigingen prima kloppen, maar op deze manier wordt vanuit de SU de mogelijkheid in ieder geval gegeven. Als je ledenadministratie zo'n rompslomp is dat het voor 1 maand niet lucratief is om iemand in te schrijven, wordt het hoog tijd dat je eens rond gaat kijken hoe dit anders kan, want dan zijn er waarschijnlijk een aantal punten waarop je je ledenadministratie kunt versoepelen. Dit is gesproken uit ervaring, en niet bedoelt als aanval of belediging, maar als oprechte tip.

 

Wat betreft je laatste argument en 'potjesverdeling': Ik weet niet exact hoe veel sport- en cultuurverenigingen er zijn op de UT, maar ik weet wel dat, om jouw laatste argument te laten kloppen, je erg veel andere activiteiten zult moeten opdoeken om al deze verenigingen te kunnen laten bestaan, als je niet bereid bent om hierop te bezuinigen. Ik hoop dat iedereen inziet dat dit uiteraard geen realistische maatregel is. Ik geloof graag dat er bij de SU wel degelijk veel wordt nagedacht over deze regelingen, en deze niet zomaar worden doorgevoerd.

De waarheid is nu eenmaal dat, in tijden van bezuiniging, iedereen van mening is dat zijn potje het belangrijkst is, en enkel andere potjes onder de bezuinigingen moeten lijden. Dit is helaas onmogelijk, waardoor uiteindelijk iedereen op zijn teentjes getrapt is. Het is juist op dat soort momenten zaak om even verder te kijken dan je eigen vereniging, en te proberen begrip op te brengen. Bezuinigingen zijn al vervelend genoeg voor iedereen, inclusief voor hen die het doorvoeren.