haltes lijn 2


Gast

/ #12

2014-02-27 01:00

Helaas heb ik met zowel deelraad als gemeentelijke bestuurlijke instellingen vele jaren achtereen identieke ervaringen De gehele democratische procesgang is voor deze bestuurders inderdaad een wassen neus waarbij vooral hun eigen toekomstperspectief de voornaamste drijfveer is. Dan heb ik het vooral over de grotere partijen wiens politici vooral vlak vóór nieuwe verkiezingen ons ineens lachend en vol gebakken lucht one liners vanaf grote billboards op ons neerkijken ( mooie metafoor voor de werkelijkheid). Hun voornaamste wapen is altijd weer het juridisch monstrum dat Awb (wet algemeen bestuursrecht) wordt genoemd: een wet die ooit de bedoeling had om de burgerij tegen bestuurlijke overheden te beschermen doch welke in de praktijk door hierin gespecialiseerde universitaire hoogleraren nog niet voor 0,02 % wordt begrepen. Het overgrote merendeel van de bestuurders heeft geen flauwe notie van deze wet en die wordt dan ook vooral misbruikt om kritische burgers de mond te snoeren. De inspraak procedures bestaan slechts om te kunnen worden afgevinkte en daar komt meteen de aap met de wassen neus uit de bestuurlijke mouw. De enige manier om deze wijze van politiek-juridisch wanbestuur onderuit te halen is het zoeken naar procedure fouten. Maar voor de Awb blijft de Aarde gewoon plat zolang het bewijs dat deze rond is buiten de procedure kan worden gehouden of dat degene met dit weliswaar onomstotelijke bewijs als niet belanghebbende het recht op het indienen van een bezwaarschrift o.g.v. de z.g. O.P.E.R.A. criteria uit de Awb kan worden ontzegd. Verder kunnen bestuurders niet tegen volksopstand: wanneer de hele buurt te hoop loopt en zowel fysiek opkomt voor haar rechten alsmede politieke bestuurders blijft bestoken met mails, brieven en telefoontjes dan ineens blijken er wel andere opties voorhanden. Wanneer u weet dat fietspaden worden heringericht op kaarten waar de bestaande bomen niet op staan getekend en er bij het begin van de werkzaamheden ineens kapvergunningen worden vergeven die honderden volwassen bomen betreffen( NB: hoe ouder en groter de boom hoe meet CO2 hij opslaat.... én dat doet zo'n boom totdat hij er van oudheid bij neervalt!!Maar bestuurders en politici weten dat allemaal niet en laten zich er evenmin over informeren. Nee zij willen eeuwige roem met liefst grootschalige projecten waaraan hun naam wordt gekoppeld. De moderne Wibaut, Bilderijk etc. Via de deelraad politie opklimmen naar de grootstedelijke politiek en vandaar de sprong naar de landelijke politiek. Dat het ook wel eens goed mis kan gaan is te zien aan de megalomane Dales met zijn NX lijn, burgemeesterschap Leeuwarden Hoge school In Holland. Allemaal mislukkingen maar hij verwacht nog steeds een gouden borstbeeld bij elke NZ metro toegang. En de burgerij? die heeft natuurlijk het nakijken. Het aloude 'verdeel en heers' principe, en het graaien uit de portemonnees van anderen viert hoogtij. Ik zou die lijn 2 maar meteen helemaal opdoeken of variabele haltes waarbij mensen via hun smart-phone 1 min van te voren kunnen vernemen of lijn 2 nu wel of niet bij hun halte zal gaan stoppen. En dan b.v. een GVB-Lijn 2 app uitgeven via de Appstore. Dàt is nog eens vooruitstrevende politiek.

Ik blijf u ondersteunen totdat ik wordt overreden door lijn 2.

Met welgemeende groet,

Jan Verbiest 1071 LV 23
vbt23@xs4all.nl