haltes lijn 2
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie haltes lijn 2.
Gast |
#12013-07-12 14:09De kruising Willemsparkweg en Obrechtstraat is een belangrijke doorgang voor wielrijders van Zuid richting Vondelpark. Het gaat daarbij ook om veel kinderen. Versnelling van tram en auto's op dit punt is tenstelligste af te raden |
Gast |
#22013-07-12 17:46Goed initiatief, om een ongefundeerde maatregelen te bestrijden met een Burgerinitiatief. Nutteloos in alle opzichten deze haltes van 2 op te heffen. Alleen het ingehuurde marketing buro heeft hier voordeel van. E. Verhoef |
Gast |
#32013-07-12 22:30Deze petitie is nodig om onzalige plannen van GVB en Gemeente Amsterdam te verijdelen |
Gast |
#52013-07-13 15:26Kom vaak op familiebezoek daar op de Willemsparkweg en dat zal nu moeilijk gaan door mijn handicap |
Gast |
#62013-07-14 10:00Goed initiatief. Wat een mallotig plan. vooral ook in verband met de verkeersveiligheid. Beseffen ze wel hoeveel schoolgaande kinderen via dit kruispunt naar de andere kant van het park fietsen en moeders met bakfietsen vol kinderen? |
Gast |
#72013-07-14 12:21Kosten/Baten zijn triviaal, iets andere uitgangspunten laten de berekening kantelen naar een negatieve waarde voor deze plannen! |
Gast |
#82013-07-14 12:24Ik woon vlak bij de Obrechtstraat halte en kan straks met mijn handicap niet mee bij de tram komen. |
Gast |
#92013-07-15 17:35Wat ik het belangrijkste vind ik dat de snelheid naar beneden gaat. Stuk tussen Willemsparkweg en Jacob Obrechtstraat is een recht stuk en daar gooien de motorrijders en automobilisten het gas extra open. De scooters beginnen spontaan hun alarm te loeien. Ik woon daar en het is net het circuit van Zandvoort. |
Gast |
#102013-07-16 12:52Ik was zeer blij met deze initiatief. Ik woon zelf vlakbij de Jacob Obrecht-halte. Voor iemand die slecht te been is, ziek, veel bagage heeft of kleine kinderen is lopen naar de Van Barlestaat halte veel te ver. Openbaar vervoer moet sociaal zijn en aantrekkelijk. De paar seconden die gespaard worden wegen op geen enkel manier op tegen het ongemak wat de bewoners rond de 2 haltes zullen ondervinden. Tramhalte Obrechtstraat en Emmastraat moeten blijven! |
Gast |
#112013-07-16 21:41Ik heb al 2x geschreven zie eerdere mail. Resumerend nauwelijks rendement, oudere bewoners mobiliteit ontnemen en vooral verkeersveiligheid in het geding die we 20 jaar geleden met zoveel moeite hebben bevochten, er zijn daar heel veel slachtoffers gevallen maar dat weet die jonge generatie bestuurders natuurlijk niet....wij zijn zeer verontrust... |
Gast |
#122013-07-16 21:53allereerst wordt het (weer) zeer onveilig voor kruisende fietsers (veel schoolkinderen steken hier over!) tweedens is de businesscase volstrekt onjuist opgesteld en verkeerd berekend derdens heb ik 20 tramstops getimed op de halte Obrechtstraat en kom tot een stoptijd waarbij alle waarnemingen tussen de 10 en 20 seconden vallen met een mediaan ongeveer op 16 seconden |
Gast |
#132013-07-17 14:33Als oud bestuurder van deze lijn (40 jaar op lijn 2 gereden) heb ik jaren geleden dit voorstel al gehoord. IK heb mij er toen sterk tegen verzet. Helemaal omdat er veel ouderen in deze buurt wonen,en de vele toeristen die deze halte gebruiken om het vondelpark te bezoeken. In een zin gezegd: "WAAR IS HET GVB EN DE ROA MEE BEZIG. STOP DEZE ONLOGICA EN DOE WAARVOOR JE BENT, HET VERVOEREN VAN PASSAGIERS!!! Ook de z.g. rijtijdwinst is te verwaarlozen. Altijd sta je in de file voor het rode verkeerslicht van de van Baerlestraat, omdat de lijnen 3 - 5 - 12 een z.g. prioriteit hebben. |
Gast |
#142013-07-17 21:14geen doorgaand tramverkeer over de huidige halte plaatsen : dit leidtonherroepelijk tot stevige verhogingen van de snelheden niet alleen van de trams maar ook van het andere gemotoriseerde verkeer !! |
Gast |
#152013-07-18 13:43Juist in de omgeving van de twee haltes, die met opheffen worden bedreigd, wonen veel (zeer) oude mensen nog zelfstandig. De bedoeling van de nieuwe "zorg" is , dat ouderen zo lang mogelijk zelfstandig kunnen blijven wonen. Het idee om deze twee haltes op te heffen druist hier tegenin. De afstanden naar de resterende haltes worden te groot. Men gaat dan niet meer met de tram. De tram krijgt minder passagiers en wordt vervolgens met opheffen bedreigd. Hebben we het hier over openbaar vervoer? |
Gast |
#162013-07-18 14:00De op te heffen haltes liggen voor de ingangen van het Vondelpark, het politiebureau en de Obrechtkerk! Tijdwinst kan behaald worden door het dagelijks dubbelparkeren van auto's op de Willemsparkweg te voorkomen. Zij zorgen voor oponthoud. Niet de in- en uitstappende passagiers, die ook nog eens minder goed ter been kunnen zijn, waardoor de afstand tussen twee haltes bij opheffing van genoemde twee, te groot wordt! In tact houden dus die haltes. |
Gast |
#172013-07-18 15:26Niet alleen lijn 2, veel van het fijnmazig OV van Amsterdam loopt gevaar; Het GVB heeft aangekondigd dat tramlijn 25 vanaf 2014 wordt opgeheven. Door dit besluit zullen vele, met name oudere, Amsterdammers in stadsdeel Zuid worden gedupeerd. Stadspartij Red Amsterdam en stadsdeelpartij Vereniging Ons Zuid (VOZ) zijn een petitie gestart om tramlijn 25 te behouden. De petitie is hier te ondertekenen. Begin juli heeft het Gemeentelijk Vervoersbedrijf van Amsterdam (GVB) in haar Vervoersplan 2014 aangekondigd dat tramlijn per 2014 uit de dienstregeling wordt genomen. De argumenten hiervoor zijn dat tramlijn 25 de minst frequente tramlijn van het GVB is, die het laagste aantal reizigers vervoert. Red Amsterdam en VOZ constateren dat deze argumenten een direct gevolg zijn van demotiverende maatregelen die de afgelopen jaren zijn genomen, in verband met de aanleg van de Noord-Zuidlijn in de Ferdinand Bolstraat. Deze maatregelen betreffen het omleiden van tramlijn 25 en het terugbrengen van de frequentie. De partijen zijn van mening dat de tramlijn na voltooiing van de Noord-Zuidlijn weer volgens de oorspronkelijke route en de oorspronkelijke frequentie dient te gaan lopen, waarmee het aantal reizigers weer zal toenemen. Naast het sociale en culturele belang van tramlijn 25 voor de bewoners van stadsdeel Zuid, is de ontsluiting van het zuidelijk deel van stadsdeel Zuid ook van zeer groot economisch belang. Met het doortrekken van tramlijn 25 zullen namelijk de nieuwbouwwijk Overamstel en het Amstel Business Park een goede, rechtstreekse OV-verbinding hebben met de binnenstad en Amsterdam CS. Met de petitie, waarin de Stadsregio Amsterdam wordt opgeroepen om tramlijn 25 te behouden, hopen Red Amsterdam en VOZ zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen om aan te bieden aan de Stadsregio Amsterdam, die de vervoersplannen van het GVB later dit jaar nog zal moeten goedkeuren. http://behoudtram25.petities.nl/ |
Gast |
#182013-07-18 15:29Red Amsterdam zal in de gemeenteraad en in de regioraad, de opdrachtgever van het GVB stelling nemen tegen deze plannen. Wij ondersteunen deze actie van harte! www. red-amsterdam.nl |
Gast |
#192013-07-18 21:02Openbaar vervoer is een service voor de burgers, deze service verslechteren voor 1 minuut tijdwinst geeft geen pas. |
Victor van Lamoen, Lid Reizigersadviesraad Stadsregio Amsterdam |
#202013-07-18 21:50De door de Stadsregio Amsterdam gepropageerde opheffing van 2 haltes van lijn 2 moet worden gezien in het licht van de Investeringsagenda OV van de Stadsregio die recentelijk is gepresenteerd door portefeuillehouder Wiebes. Deze agenda impliceert dat het OV uitsluitend vanuit een bedrijfseconomisch gezichtspunt wordt benaderd en keihard wordt ingezet op het zo goedkoop mogelijk exploiteren van het OV ten koste van alles. Dit betekent dat het fijnmazig bus-en tramnet voor een groot deel wordt weggesaneerd en veel Amsterdammers geen halte meer zullen hebben op acceptabele loopafstand van hun woning (400 meter). Veel ouderen zullen daardoor niet meer van het OV gebruik kunnen maken. Voor de Stadsregio c.q. Wiebes telt uitsluitend het belang van de zakelijke reiziger. Het is van groot belang dat er zo veel mogelijk maatschappelijk verzet wordt gevoerd tegen het OV-beleid van de Stadsregio Amsterdam dat als afbraakbeleid kan worden gekwalificeerd ofwel het plegen van euthanasie op het fijnmazig OV. |
Gast |
#212013-07-19 21:19Naar aanleiding van de door mij ondertekende petitie wil ik graag reageren op een door mij gelezen niet correcte naam van de straat Obrechtstraat. Moet dat niet Jacob Obrechtstraat zijn? |
Gast |
#222013-07-20 13:14De argumentatie van de tijdwinst is een "leugenachtige" die alleen in het perspectief van een "financiële afweging" enig gewicht lijkt te krijgen, maar waar het gaat om het dagelijks leven is die uiteraard volstrekt irrelevant. Ik zou die berekening wel eens willen zien waarmee deze maatregel wordt gerechtvaardigd. De opbrengst van 3,46 miljoen (bij het opheffen van de halte Emmastraat) komt waarschijnlijk tot stand door de (schijn-) winst te berekenen over een heel lange periode; 10, 20 , 30 jaar? Het bedrag lijkt dan "imposant" maar stelt niets voor wanneer je dat terugbrengt tot de juiste proporties en andere variabelen in de berekening meeneemt, die corrigeren op de eenzijdigheid. Kortom: Wie heeft hier nou eigenlijk belang bij? |
Gast |
#232013-07-21 13:54Wat een ondoordacht plan. Een niet kloppende berekening over de tijdwinst tov het tijdsverlies. Je kunt geen totaal nemen. Het is gewoon 30 sec winst voor de gehele tram ten opzichte van 2,5-4 minuten verlies per reiziger. De Verkeersveiligheid van de fietsers wordt juist aangetast. Geen stoppende tram meer bij de kruispunten, maar een tram die doorraast. De situatie ter hoogte van de Jacob Obrechtstraat voldoet nu aan de verkeersveiligheid en zou gekopieerd moeten worden ter hoogte van de Emmastraat. De trottoirs op Willemsparkweg en Koninginneweg worden overal 50cm versmald, terwijl ze nu al te smal zijn om er met kinderwagens en rolstoelen goed overheen te wandelen. Hoe kunnen dit soort plannen er doorheen komen? GVB biedt al voldoende alternatieven om vanuit nieuw sloten snel bij het CS te komen, waarom dan deze geldverspillerij tov veiligheid en minder comfort? |
Gast |
#252013-07-22 08:49Vooral de veiligheid zal door deze opheffing erg achteruitgaan. ik vindt dat niet kunnen omdat in deze wijk veel ouderen en kinderen wonen en die dan minder makkelijk en minder veilig naar het park kunnnen. |
NEE tegen verplichte vaccinaties en vaccinatiepaspoort
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitiePopulairste petities in de laatste 24 uur
Stop NPO programma 'Gewoon Bloot'
De publieke omroep wil op 21 maart het programma “Gewoon. Bloot.” uitzenden. In dit programma moeten kleine kinderen naar naakte volwassenen kijken.De meest perverse details worden over kinderen heengestort. Zo wordt pedofilie in de week gelegd. DIT KAN TOCH NIET DE BEDOELING ZIJN!!!! Teken daarom de petitie zodat "Gewoon. Bloot” stopt!
Gemaakt: 2021-03-05
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 1922 | 1856 |
24 uren | 432 | 414 |
NEE tegen verplichte vaccinaties en vaccinatiepaspoort
Petitie "Nee tegen verplichte vaccinatie plannen van de EU zoals vastgelegd in o.a. EVAP" Wij leden van de Taskforce Schending Mensenrechten en alle ondergetekenden zeggen NEE; -NEE tegen verplichte vaccinaties. -NEE tegen vaccinatie paspoort als Green Pass, CoviPass, Common Pass, andere Digital Health passes etc. -JA tegen baas over eigen lichaam, vrijheid, privacy en alle andere grondrechten, mensenrechten en kinderrechten zoals vastgelegd in de Nederlandse Grondwet, EVRM en IVRK. -Ons l
Gemaakt: 2020-06-14
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 15229 | 14076 |
24 uren | 366 | 333 |
We willen dat Tupperware terug komt in Nederland
Zonder enig overleg of vooraankondiging werd zonder pardon Tupperware in Nederland gestopt en van de een op ander moment de website uit de lucht gehaald. Als klanten zijn we erg ontevreden en boos hierover. We willen niet een makkelijke oplossing die ons doorverwijst naar de website van Duitsland of België. Onze consulenten worden ineens op straat gezet. Dat verdienen ze niet. De consulenten verkopen miljoenen in eén weekend. Er is dus vraag naar degelijke producten. We begrijpen dan niet w
Gemaakt: 2021-03-05
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 532 | 518 |
24 uren | 70 | 69 |
GEEN NEGENTIEN VERDIEPINGEN OP HET SINT-BERNARDUSPLEIN
Wij willen geen hoogbouw in Nieuwpoort-Bad, en helemaal niet op het Sint-Bernardusplein. Het Sint Bernardusplein is de enige groene plek in Nieuwpoort-Bad en geeft nu een uniek prachtig doorzicht vanop het Nieuwlandplein in de richting van de kerk en de zee. De voorgestelde constructie zou de mooie nieuwe inrichting van het Nieuwlandplein totaal zijn glans doen verliezen. Bovendien hebben we op 100 à 150 meter van het Sint-Bernardusplein een prachtig natuurgebied, de simli duinen,een prachtig na
Gemaakt: 2021-03-02
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 416 | 415 |
24 uren | 70 | 70 |
Red de zandweg!
De provincie Gelderland en de gemeente Lochem hebben plannen om op de Oude Larenseweg en Driekieftenweg een brede fietssnelweg van asfalt of beton aan te leggen van 2,5 meter breed.* Wij – een groep bewoners –willen ook dat iedereen veilig kan fietsen, zoals nu al het geval is. Maar we willen óók dat iedereen veilig kan wandelen en genieten van de rust, de ruimte, de dieren en de geur van het bos. En dat kan juist op een zandweg. De Oude Larenseweg en Driekieftenweg zijn twee van de weinig ove
Gemaakt: 2021-01-12
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 1550 | 1535 |
24 uren | 41 | 40 |
Honda park Olmen moet open blijven
Honda park Olmen moet open blijven Dit oefencircuit in onze deelgemeente Olmen kent een lange traditie en werd in de jaren 70 nog mee opgericht door de betreurde Eric Geboers. De gemeente Balen kan bevestigen dat het steeds op een verantwoorde manier werd uitgebaat waarbij de impact op de omgeving zo beperkt mogelijk werd gehouden.
Gemaakt: 2021-02-16
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 7207 | 6384 |
24 uren | 35 | 32 |
Behoud Volkstuin Aalst
Behoud onze Volkstuin in buitengebied Aalst De gemeente Waalre heeft een omgevingsvisie ontwikkeld voor het buitengebied Aalst. Eerder is al een petitie gestart die een brede reactie geeft op die omgevingsvisie. Deze nieuwe petitie concentreert zich op het behoud van het volkstuincomplex en een sterke inperking van de bouwdrift rondom de volkstuin. De gemeente wil 200 woningen bouwen op circa 10 hectare, aansluitend aan de wijk Ekenrooi-Zuid, omsloten door de Achtereindsestraat, de bosrand in h
Gemaakt: 2021-01-29
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 350 | 343 |
24 uren | 34 | 33 |
Switch zondagselectie naar zaterdag
Deze handtekeningenverzameling is opgezet met als doel om een prestatieve zaterdagselectie op te richten bij VOGIDO. Vanuit een groot deel van de zondagselectie, de zaterdag recreatieve teams en de oudere jeugd (o17- en o19-junioren) is een groeiende belangstelling voor het zaterdagvoetbal. Op dit moment is er geen zaterdag selectie-elftal binnen VOGIDO en daar willen wij wat aan doen. Onze wens om een zaterdagselectie te kunnen realiseren binnen VOGIDO was ingediend bij het bestuur. Uit gesprek
Gemaakt: 2021-03-07
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 28 | 28 |
24 uren | 28 | 28 |
Behoud van groene strook rond water P2 Muiden
Er zijn genoeg bomen gekapt in Muiden! Vanwege de herstelwerkzaamheden van de vestingwallen zijn er (te)veel bomen verloren gegaan. Ondanks dat wij er mooie wallen voor terug krijgen gaat de bomenkap en verstoring van de biodiversiteit ons aan het hart. Omdat wij als bewoners tekenen voor een mooier Muiden willen wij dat de gehele groenstrook langs het water (het wandelpad vanaf Fort-H richting P2) aan de rand van de Bouvy Wijk behouden blijft en dat er geen bomen en groen gekapt wordt om vana
Gemaakt: 2021-03-06
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 146 | 145 |
24 uren | 28 | 28 |
Engewormer autoluw
De ondertekenaars van deze petitie vragen u de berm op de Engewormer zodanig aan te passen dat er niet meer in volle vaart over de bermverharding gereden kan worden. Daarmee wordt de dijk niet meer uitsluitend het domein van de auto. Gemeente Wormerland en Waterschap HHNK, gefeliciteerd met uw nieuwe Tolbrug. Fietsen, lopen of kuieren langs de dijk tussen natuurreservaat Kalverpolder en natuurcollectief Engewormer is niet leuk meer sinds gemeente en waterschap er een doorgaande route voor auto’s
Gemaakt: 2021-02-25
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 68 | 68 |
24 uren | 26 | 26 |