Handen af van SEH OrbisMC Sittard-Geleen


Gast

/ #59 En mailen maar!

2014-02-13 19:03

Email dit naar CZ of VGZ als je klant van ze bent!

Aan CZ/VGZ (haal weg wat niet van toepassing is),

Via de media heb ik vernomen, dat u mogelijk de spoedeisende hulp in mijn gemeente wilt schrappen. Hier ga ik als verzekerde en klant van u niet mee akkoord. Ten eerste neem ik het niet dat dit bericht pas na de wettelijk gestelde overstap termijn van 1 februari uitlekt en voel ik me door u ernstig misleid. Ten tweede bent u voornemens een essentiële voorziening te schrappen voor mij en alle andere inwoners van mijn gemeente. Hoewel u beweert dat dit enkel een denkrichting is, neem ik het niet dat u het in u hoofd haalt te overwegen de SEH in mijn gemeente schrappen. Met als gevolg dat bijna 100.000 inwoners in een noodsituatie 30 minuten verwijderd zijn van de dichtstbijzijnde eerste hulp. Ik voel me als klant misleid, geschoffeerd en niet serieus genomen door u als mijn verzekeraar.

Mocht u dit voornemen doorzetten en de SEH sluiten, dan hou ik eenzijdig het recht voor om tussentijds mijn verzekering op te zeggen en over te stappen naar een verzekeraar die haar klanten wel serieus neemt. Ik denk wettelijk dit recht te hebben, omdat u het recht denkt te hebben mij tussentijds een zeer belangrijke zorgvoorziening te ontnemen. Dit is een tussentijdse wijzing van de zorg die ik bij heb verzekerd en wens ik niet langer klant van u te blijven. Mocht dit wettelijk niet mogelijk zijn dan stap ik de eerst volgende termijn van 1 februari 2015 alsnog over naar een andere zorgverzekeraar.

Ik ben me er terdege van bewust dat als u besluit onze SEH te sluiten dat wij de afdeling als inwoners niet zomaar weer open krijgen door over te stappen naar een andere zorgverzekering. Ik ben me er wel van bewust dat u deze macht heeft dankzij ons, uw klanten, en wij het zijn die ervoor zorgen dat CZ en VGZ de grootste zorgverzekeraars van Nederland zijn. Vergeet dus niet dat wij er dus ook voor kunnen zorgen dat jullie dat niet blijven.

Gaarne spoedig uw reactie of u wenst door te gaan in deze denkrichting of dat u hopelijk toch van gedachte verandert en mijn vertrouwen in u als verzekeraar kan worden hersteld.

Hoogachtend,