Eerbeek wakker worden!

marco

/ #118 Centrumplannen eerbeek STREEP ERDOOR

2011-06-30 13:54

cultuurhuis ?? laat me niet lachen kijk is bij andere gemeentes met een cultuurhuis die draaien daar jaarlijks tussen de €60,000 en €1000.000 verlies op, en raad is wie dat mag gaan betalen.
maar als of dat niet genoeg is willen we het in eerbeek nog gekker maken, we willen bedrijven uitkopen mensen uit hun huis zetten en is lekker met de buldozer alles plat schuiven en er dan achter komen dat het wel heel vervelend is dat je niet in de geluids/gevarenzone van een industrie terrein mag gaan zitten als ambtenaar (geld overigens voor alle nieuwbouw)dan ben je gedwongen om het bestemmingsplan aan te passen waaruit rechtzaken volgen en nieuwbouw dus stil ligt en bestaande gebouwen leeg blijven. Laat de gemeente voor een goede infrastructuur zorgen en geef de bestaande lege plekken vrij voor (ver)bebouwing ik denk hierbij aan het oude kersten terrein het oude pand van de slager en bakker. ONDERNEMERS VAN EERBEEK GA ONDERNEMEN als jullie denken dat je zoveel geld uit de zakken van touristen kunt kloppen doe daar dan wat mee en ontwikkel je eigen plannen. een nieuwe woonwijk op het burgers terrein het klinkt leuk maar is er iemand die ook aan het riool denkt ?? we zitten nu al op een aantal plaatsen in eerbeek (en het worden er steeds meer) gemiddeld 4 tot 5 keer per jaar met water overlast omdat de riolering het niet aan kan met de nieuwe woonwijk komt er gemiddeld 100.000 tot 150.000 liter per dag bij. dan staan we teminste met een klein regenbuitje al met natte voeten. en kom ik dus weer terug op mijn vorige punt "gemeente ga zorgen voor een goede infra structuur" en laat daarna ondernemers/project ontwikkelaars/aannemers/schilders/etc,etc uit eerbeek een mooie woonwijk neerzetten (dit is gelijk goed voor de werkgelegenheid) maar laat dit niet doen door een project ontwikkelaar uit groningen.
en ondernemers en gemeente ga activiteiten ontwikkelen zodat er in eerbeek altijd wat te doen is (zeker in de zomer maanden) ik denk hierbij aan dingen als braderieen, bloemtjesmarkt, straat teather, muziek, enz,enz dit is allemaal lowcost brengt geld in het laadje waardoor er meer geinvesteerd kan worden in eerbeek en we er allemaal beter van worden.