Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg


Gast

/ #3621

2014-01-24 22:59

in den beginne ziekenfonds en na wat promoties particulier verzekerd , Het hele gezin voor fl 400 en voor de duvel en zijn oude moer verzekerd (Wel fijn als je een gehandicapt kind hebt).
O ja de baas gaf je ook nog eens 200 gulden pm terug en je mocht van de belasting ook nog eens 200pm gulden aftrekken voor extra zieken kosten van je kind dus netto kwam je op netto 200 gulden = 2400 gulden per jaar.
Nu tien jaar verder betaal je 440 euro per maand ,woord er een hoop niet meer vergoed, aftrekken kun je ook vergeten en de bijdrage van de baas mag ook niet meer , oja en daarnaast ook 3x 360 euro eigen risico . 12x 440= 5280 + 3x 360 (1080)= 6360 euro per jaar komt op ruim 14.000 gulden per jaar Dat is dus 6x zoveel Jammer genoeg heeft mijn salaris die trend niet gevolgd.
Sterker nog door alle ontwikkelingen de euro zwendel,crimi bankencrisis .pensioen bedrog en nog meer van deze perikelen is de inflatie de afgelopen 6 jaar niet eens gecompenseerd.
En heb ik gewoon een wereld waarin de fl door een euro teken is vervangen maar mijn salaris wel  gehalveerd is
Ik heb gelukkig een hoog midden inkomen en we kunnen nog net rondkomen.
Maar ik snap dat een gezin met een midden inkomen ook al niet meer rondkomt laat staan mensen met een laag loon of een uitkering. Wat ik in de zorg zie is alleen maar meer managment en minder mensen bij het bed.

Als ik pool of bulgaar ben mag ik me wel voor 60 euro verzekeren en heb ik geen eigen risico , daarnaast kan ik ook nog aanspraak maken op diverse uitkeringen en regelingen.

Als ik gewoon een gepensioneerde nederlander ben die vanaf zijn 15 of 16e gewerkt heeft , overal netjes aan betaald heb.

Alle potjes mee gevuld heb kan ik opzouten , word ik geplukt en ook nog als lastige profiteur weggezet.

Zorg toeslag kun je vergeten want ach en wee je bent zo dom om voor een pensioen gespaard te hebben en je hebt nu dus een paar euro extra ,ja echt veel bleeft er natuurlijk niet over na de pensioen perikelen en het gergraai van de hoge heren.

En kom je dan toch in een zorg instelling dan mag je die hoop stenen waar je je hele leven voor gewerkt hebt proberen te verkopen want je moet bijbetalen want je bent Rijk! Moeders moet dan maar bij de kinderen gaan wonen.

Das heel gezellig hoor kijk maar bij ons lachebekje van een minister president die heeft zijn moeder toch ook gewoon in huis.

Kort om; genoeg is genoeg !!!