Eerbeek wakker worden!

Gast

/ #54

2011-06-24 12:46

Reactie op 48.
Die kruimels waar u over praat waren wel hele grote kruimels voor wat betreft Eerbeek, maar ook voor Brummen. De vorige coalitie PvdA en CDA hadden die mooie plannen al democratisch door de raad geloodst. Een vooruitstrevend plan met een goede financiële onderbouwing! Dus zeg niet dat de vorige coalitie er ook een potje van heeft gemaakt aangaande Eerbeek. Dat is beslist niet waar. De club die er nu zit heeft het aan zichzelf te wijten dat zij zover in populariteit zijn gedaald (zie hiervoor diverse reacties). Zij wilden (te) graag op het pluche, wat tijdens de verkiezingscampagne in 2009 gepaard ging met een gesponsorde glossy en de kreet: ,,Gemeentehuis nee, onderwijs ja! Het populisme straalde er van af! Was dat eigenlijk wel de goede retoriek. Nee, dus. En als je er eenmaal zit? Nou dat zien wij dan wel weer. Een VVD-er zij het zo: ,,Jonge, jonge wat heb ik mij vergist zeg. Gemeentelijke politiek is toch wel heel wat anders dan de landelijke. Hierdoor heb ik mij duidelijk in de kaart laten kijken." De gevolgen zullen over een paar jaar wel duidelijk te zien zijn als er weer verkiezingen worden gehouden. Tenminste als je de spijtbetuigingen goed leest. Ik denk dan dat, 'i.p.v.' de huidige coalitie, er een heel wat betere samenstelling op de been kan worden gebracht die waarschijnlijk heel wat gunstiger voor de hele gemeente zal uitvallen. En Eerbeek zou dan wel eens (sf)Eerbeek kunnen worden zoals in een reactie staat te lezen.