Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg


Gast

/ #989

2014-01-09 14:04

Ik weet als geen ander dat dit niet meer realiseren is! wij zitten in de bijstand! kunnen geen werk meer krijgen, (reden; leeftijd oa. 35 en 42 jaar zijn we) maar goeie diploma's en voldoende werkervaring. Door wat medische lichamelijk problemen kreeg ik ineens een ontstekende galblaas met galstenen, helaas bleek tijdens de kijkoperatie dat ik ook nog eens een grote navelbreuk had, de kijkoperatie werd ineens een gigantische grote buikoperatie met snede van 30 cm over de lengte van mijn buik, alsof dat nog niet genoeg was bleek ik ook nog tijdens de operatie zuurstofgebrek te hebben, heb drie dagen in het ziekenhuis gelegen aan het zuurstof. Nu 2 maanden verder dikke vette verplichte eigen risico rekening want ik had nog niks op gemaakt. Voordat dit gebeurde slikte ik speciale maagtabletten die ik ook nog eens zelf moest betalen, nu liggen al een maand mijn medicijnen bij de apotheek omdat ik geen geld meer heb om te betalen. Voor de rekening van eigen risico heb ik regeling voor kunnen treffen maar weet nu al dat ik het niet kan betalen. Door mijn baanverlies kon ik mijn maandelijkse premie niet meer betalen en zit ik nu vast aan cvz ( college voor zorgverzekering) kosten 150 euro in de maand aan basisverzekering, nu is ook nog eens mijn kies afgebroken en kan geen tandarts verzekering nemen vanwege mijn schuld bij de ziektekostenverzekeraar. dus die kosten komen straks er ook nog bij. Ik begrijp dat de zorg duur is maar dit slaat echt alles ook de extra verhoogde zorg die je moet betalen bij schuld hierdoor word mijn schuld alleen maar hoger omdat ik het niet kan betalen regeling treffen bij cvz is absoluut niet mogelijk!!! en dan nog niet te vergeten de vaste lasten en huishoudgeld wat al bijna niet kan wij moeten rond komen van ongeveer 45 euro per week met z'n 5en.