Petitie tegen het afschaffen van papierslagen Leuven

een vijftigplusser en inwoner van Leuven

/ #68

2014-01-04 22:39

Heel erg jammer. Welke politicus kan dit aan de belastingbetaler van de stad Leuven die mee moet opdraaien voor zoveel prestigeprojecten, waarvan de zin van sommige projecten overigens in vraag kan gesteld worden, uitleggen? Bovendien gebeurde het naar verluidt zonder overleg. Waarvoor dient dan zoiets als een Jeugdraad?

Ik vernam dat als argument onder meer de veiligheid wordt aangehaald. Neem het van mij aan, in een jeugdbeweging kunnen zich altijd ongevallen voordoen. Zelf ben ik als 12 jarige een half jaar, ten gevolge van een zware hersenschudding, opgelopen bij de chiro, niet naar school kunnen gaan. Ik was namelijk tijdens een spel tegen een ander kind gelopen en maakte een ongelukkige val.

Ik betreur het ten zeerste dat aan een traditie, waaraan ik zelf 35 jaar geleden bij Chiro Holsbeek-Plein (die tot voor de recente beslissing van onze Stad ook papier ging ophalen op Leuvens grondgebied) heb mee gewerkt, eenzijdig door de Stad Leuven een einde wordt gesteld. Bij mijn weten was niemand hiervoor vragende partij, noch de inwoners van de Stad Leuven, noch de jeugdbewegingen. Er waren in mijn straat buren die hun papier 2 maanden bijhielden voor de jeugdbeweging.

Zware ongevallen naar aanleiding van papierslagen???
In al die 35 jaren nog nooit iets over vernomen.

Jongeren die, in weerwil van de sociale media, tijdig leren plannen,organiseren en samenwerken, dank zij bijvoorbeeld papierslagen, blijkbaar heeft dat voor onze Leuvense politiekers geen enkel belang.