Losloopgebied Noord End Castricum moet blijven bestaan!

Gast

/ #29 Losloopgebied voor honden EN mensen

2013-11-29 14:27

Ik heb wel een reactie hierop, zelf hondenbezitster, het is heerlijk om met je hond te lopen in de buitenlucht en je hond kan zwemmen en los rennen... Ik ben helemaal voor! Helaas ben ik een aantal maanden geleden tijdens het hardlopen wat ik graag doe op die plek, gebeten door een hond. Ik stop met rennen als ik langs honden kom, ik weet dat ze kunnen schrikken. Maar wat mij vervolgens overkomt is niet normaal, ik duw de hond van me af, de vrouw komt aangelopen, ik vraag haar haar hond bij haar te houden omdat hij me bijt. De vrouw begint te schreeuwen tegen me dat ik niet mag hardlopen op een terrein voor honden. Zij staat in haar recht want haar hond mag los lopen. Door het schreeuwen van de vrouw naar mij, valt de hond mij nogmaals aan, hierop corrigeer ik de hond, de vrouw doet niks.. Ik had aangifte moeten doen, aangezien ik erachter ben gekomen wie deze vrouw is. Ik heb dit niet gedaan, ik vind dat je hond vrij mag los lopen, alleen ken je hond, als er toevallig iemand voorbij rent, pak je hond even bij je, als je weet dat deze hier op reageert.. Zo kan een hond, een hardloper en een oudere met rolator of fiets (zag namelijk laatst een oude man op fiets door een hond gegrepen worden in hetzelfde park) een rondje doen in dit heerlijke gebied!