Losloopgebied Noord End Castricum moet blijven bestaan!

Gast

/ #12

2013-11-28 11:28

Een prachtig gebied voor spelende honden. Dit mag nooit verloren gaan. Als je je niet thuis voelt op een losloopgebied voor honden, vermijd het dan. Er zijn genoeg plaatsen in het dorp om te recreëren voor jong en oud. Voor honden is er echter in de zomer niets. Wij allemaal vergeten het belang van honden in onze samenleving. Buiten de blinde geleiden honden, hulphonden, zijn onze eigen viervoeters ook "hulphonden" zij zijn waaks, wij en onze naaste buren hebben nog nooit een inbraak gehad. Mijn hond is belangrijk voor mij. Mede dankzij haar kan ik weer lopen, terwijl ik in een rolstoel heb gezeten. Daar ben ik tegen alle verwachtingen in, uit gekomen. Ik kost de gemeente niks meer. Dit terwijl ik jarenlang gebruik heb moeten maken van de WMO en van medische voorzieningen (scootmobiel rolstoel etc). De hondenbezitters, moeten zorgen dat de honden goed opgevoed zijn. De recreanten zonder hond in het losloopgebied moeten op de hoogte zijn van hondengedrag. Misschien is dit middels een bord aan het begin en einde van het losloopgebied mogelijk? Net zo als bij de duinen als ik een losloopgebied voor de schotse hooglanders tegen kom. Iedereen is welkom, maar er gelden voor honden nou eenmaal andere gedragsregels dan voor mensen.