Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten

Greet - baasje van Chloé

/ #875

2013-11-06 22:31

Waar gebeurt verhaal 31/12/2012 omstreeks 21u zat ik met mijn kat ( geredde zwerfkat) in restaurant in Wirlijk glaasje cava te drinken .
Mijn kat Chloé zat op mijn schoot , achter mij zat een oude man met parkinson . Zijn dochter kwam vragen of haar dementerende vader even Chloé mocht vasthouden want zijn poes was onlangs overleden . Ik zette Chloé op de schoot bij die oude dementerende man en met bibberende handen begon hij Chloé te strelen . Die momenten vergeet ik nooit meer . Chloé begon spontaan de man zijn handen te likken (want ja dieren hebben een enorm empathisch vermogen) .De tranen rolden over de man zijn wangen . Zijn dochter en ik keken naar elkaar en weenden mee met dit zo ontroerend tafereel . " Dank u wel mevrouw dat u mijn vader zo'n mooi eindejaarsgeschenk hebt gegeven ." In stilte ,diep ontroerd verliet ik dit restaurant . Ook voor mij was dit een DIER_BAAR   "eindejaarsgeschenk " Dank u lieve Chloé voor al die mooie fietstochtjes die wij dagelijks maken . Gelukkig hé beestje mocht men toen jij ook gedumpt werd nog niet op je schieten