STOP project Buytenland nu!


Gast

/ #379

2013-10-18 16:02

In onze polder kan op een natuurlijke wijze gerecreëerd worden en dat gebeurt ook volop. Hoe fijn is het wel niet om dat te doen in dit prachtige historische landschap! Waarom zouden we dan kunstmatig een recreatiegebied aanleggen en ten koste van wat wel niet allemaal. Boeren die moeten verdwijnen, voedselketen welke verdwijnt, werkgelegenheid, flora en fauna!! De doelgroep wil het niet anders dan hoe het is, dus vraag ik me af of de gemeente wellicht nog andere belangen heeft en welke zijn dat dan? Tot dusverre kan ik er geen enkel begrip voor opbrengen.
Ik ben hier niet eens opgegroeid maar in Rotterdam en sinds 2007 woonachtig in dit gebied en vind de plannen dus meer dan verschrikkelijk. Als meisje van 11 jaar ging ik op de fiets van Rotterdam naar Barendrecht en huurde bij een boer een paard en trok de polder in. Geweldig. Als ik eraan terugdenk voel ik me nu op mijn 47e net zo gelukkig als toen. Heerlijk was dat, de natuur in, en niets kunstmatig aangelegd. Waar hebben we verder nou pure natuur in de nabijheid. Hier zijn geen bossen, duinen of strand. Laat ons dan tenminste dit behouden. Zodoende vind ook ik als van origine Rotterdamse het vreselijk dat de polder inmiddels volgebouwd met nieuwbouw en nu wil men nog meer polder opgegeven om recreatiegebied van te maken terwijl het al recratiegebied is. Je kunt hier wandelen, joggen, fietsen, kanoën, en in de winter heerlijk schaatsen en dat in de oorspronkelijke natuur. Wat willen we/ze nog meer dan? Bovendien inderdaad schande deze geldverkwisting in crisistijd. Zit er dan toch te veel geld bij de gemeenten??