WIJKBEWONERS TEGEN SLUITING DIERENWEIDES!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Re:
Wij nieuwegeiners koesteren de dierenweides. Voor jong en oud het is inderdaad een sociaal gebeuren en dat mag niet verdwijnen.
Er is al teveel "weggesnoeid" (letterlijk en figuurlijk)
Re:
Het gaat hier alleen om een voorstel, een voorstel wat we niet willen. De gemeente verzint maar iets anders. Verhoging van de OZB is wat mij betreft prima als het voor de dierenweides is. Of misschien kunnen we een Franse wethouder krijgen? Nederland lijkt wel gek geworden zo armoedig als we onszelf aan het maken zijn!
Deze ordinaire bezuinigingsmaatregel is een klap in het gezicht van alle enthousiaste vrijwilligers en een vernietiging van (soms enkele maanden geleden nog gedane) investeringen om de leefbaarheid in de wijk te vergroten. Slacht (en schaf) dus de dierenweides niet af!
Het is weer het bekende oude liedje. Om de zoveel tijd komt dit fenomeen van sluiting weer aan de orde. Kijk nu eens naar Wenckebachplantsoen. Vorig jaar september met veel tamtam geopend, nieuw hek van 40.000, verbouwing van het onderkomen, nieuwe dieren, samenwerking met SBWU / Lister, openstelling elke woensdagmiddag en vrijwilligers die de boel runnen.
Vertel mij maar waar de winst zit bij een eventuele sluiting.
Nee gemeenteraad, jullie laten zoals zo vaak je eigen burgers weer in de kou staan. Ik kijk er niet meer van op. Oh ja, we hebben wel wandelpaden die geen mens gebruikt. Had dat geld maar beter besteed!
Erg triest allemaal maar na veertig jaar Nieuwegein moest ik toch beter weten!
Ik zag zelf altijd alleen met veel plezier de dieren als ik langs zo'n dierenweide liep/reed en nu met een klein kindje erbij is het dubbel zoveel pret, diertjes kijken, geluiden nadoen.. Hoe komt men erop hierop te bezuinigen. Is één van de weinige manieren waarop "stadskinderen" nog in aanraking kunnen komen met dier&natuur (behalve natuurlijk betaald naar een dierentuin gaan).
Idd deze dierenweide is 2013 totaal opgeknapt voor een behoorlijke som geld, en nu weer sluiten ? Belachelijk!! Deze dieren weide word druk bezocht op woensdag en goed onderhouden Door vrijwilligers als ik me niet vergis.
gewoon open houden deze dierenweide! Er staan hier al genoeg huizen flats en auto's! !
| This discussion has been closed. |
Het is iets wat je bij je jeugd ziet, meekrijgt en altijd verwacht dat het er is. Ik zou graag mijn eigen kinderen de diertjes laten zien.