WIJKBEWONERS TEGEN SLUITING DIERENWEIDES!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Re: alternatief?
#4: -
Er is een alternatief: met alleen vrijwilligers werken. Wat kan bij ons niet wat in Utrecht wel kan? Daar draait de weide volledig op vrijwilligers, zie
http://www.dierenweideabstede.nl/
opheffen dierenweides
Toen onze dochter klein was ging ik vaak met haar naar een dierenweide om te kijken en brood te geven. Was voor haar (en mij erg leuk). Een verkeerde manier van bezuinigen.
Wat een kapitaalvernietiging: in de dierenweide aan de Nedereindseweg is pas nog een nieuw hoog hek geplaatst.
Dit soort kortzinnige bezuinigingsmaatregelen schaden Nieuwegein meer dan de beoogde 52.000 euro.
Laat men op het gemeentehuis eens wat beter nadenkren voordat zij besluiten nemen.
Een voorbeeld: hoeveel verkeersdrempels zijn er al niet aangelegd, opnieuw aangelegd en nog een keer aangepast. Het fietspad langs City Plaza: toen ik daar voor het eerst overheen fietste, en alle verkeersbewegingen zag, kon het niet anders dat hier veel mis zou gaan: is helaas ook gebeurt.
Laat de gemeente eens wat beter nadenken in paats van de makkelike oplossingen te kiezen.
Men bespaart penny's, maar gooit pounds over de schutting ten koste van het woongenot van haar inwoners.
Het is belangrijk om te kunnen zien hoe verschillende weidedieren met elkaar leven en daarvan kennis te nemen.
Ongelooflijk en buitengewoon genant dat je als gemeente zoiets kunt verzinnen!
Ik heb er geen woorden voor, het is onbegrijpelijk dat dit in de hoofden van "bestuurders" opkomt.
Re: Re: alternatief?
De meeste dierenweides draaien al op vrijwilligers.
De kosten van de gemeente zijn supervisor en voer evt. veearts.
B&W zijn de weg kwijtgeraakt.
Bezuinigingen gemeente Nieuwegein
Bezuinigingen van de gemeente gaan weer eens nergens over.. Geld verdienen met stoeptegel belasting, opheffen van dierenweidjes.. Jammer hoor dat er niets constructiefs bedacht kan worden. Dure binnenstad waar inwoners niet echt op zaten te wachten, bouwterreinen die braak liggen... Puzzellanschap Galecop dat alleen maar geld kost en lokale initiatieven niet van de grond komen. Dat zijn nu zaken waar de gemeenten eens op de centen moet gaan letten.. Bezuinigen op wijkvoorzieningen dat juist de beleving en het woongenot verstevigen is en blijft een verkeerde bezuiniging..
Kort samengevat afblijven van de voorzieningen als een dierenweidetje!!
Groeten Walter Overbeek
bewoner Galecop
Het getuigt van grote armoede als dit zou moeten verdwijnen !
Blijft er dan werkelijk niets meer over voor deze groep ??
Hierdoor krijgen zij gevoel en liefde op een speelse manier bijgebracht.
| This discussion has been closed. |