Voor behoud pauwen in het Vianderdomein
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Re: Petitie Pauwen
Ik ondergetekende Luc Begine, wenst hierbij mijn steun bij ondertekeining van deze petitie toe te zeggen voor het behoud van de pauwen in het Vianderdomein. Dit is het laatste wat er rest van de dierenfauna. Zéér wenselijk van dit te behouden.
Jaren hebben deze prachtige dieren op dit domein gewoond en er hun habitat van gemaakt. De voorstanders voor het behoud van deze dieren kunnen van hun subjectieve recht gebruik maken om dit te doen. Dit is het recht van"gewoonte" naar de rechtspraak toe en bekomen wegens hun lange verblijf op vraag van het meerendeel der inwoners.
Het Schepencollege dient imperatieve maatregelen te regelen omwille van voorgaande paragraaf om alles in het werk te zetten om deze dieren te beschermen, te vrijwaren en er voor te zorgen als een goede huisvader met een strafrechterlijk misdrijf bij niet naleven ervan.
Luc Begine
Zijdelingsestraat, 101
3300 Tienen
Vreselijk zijn die onverdraagzame dieronvriendelijke "buurtbewoners" !!!
Het behoud van de pauwen in de viandera
Ik ben opgegroeid op de Sliksteenvest te Tienen. Wij zijn zeer vaak gaan vertoeven in de viandera.
Het wordt dringend tijd dat er een heropwaardering gebeurd van dit domein!
De verhalen die ik heb meegekregen van mijn grootouders en ouders dat ze daar vroeger gingen zwemmen zijn mij altijd bijgebleven. Ik vind het spijtig dat dit dezer dagen niet meer kan.
De dieren die er waren en die er nog zijn, dat is toch altijd een meerwaarde geweest voor dit soort domein. De konijnen, de hertjes, de pauwen,de ezeltjes, de geitjes, ... Dat is toch super fantastisch voor elke natuurliefhebber en zeker voor de kinderen. Vooral als ze goed verzorgd worden zou dit een heropwaardering zijn voor dat stukje groen dat er nog overblijft in een stad zoals Tienen.
Het is dan ook van groot belang om deze dingen te koesteren!!!
Het wordt tijd dat de mensen het belang van zulke dingen weer gaan inzien.
Pauwen op het vianderdomein
Laat deze beesten gewoon zitten ze krijgen toch eten .
Laat die enkele mensen die kwaad zijn op hun eigen maar doen zulke zijn mischien het laatst komen wonen , en kunnen niets verdragen zelfs niet van dieren
Ben 65 jaar en heb daar altijd beesten geweten
Verheyden Luc
OudeLeuvensestraat 75
3300 Tienen
Re: Re: Petitie Pauwen
Bij het herlezen ...
We zouden fier moeten zijn om zulke prachtige vogels te hebben in vrije natuur .. ze moeten er al die jaren toch goed zitten territorium..
Tienen.
De Fiere Pauw
Re:
Gm ben niet gelukkig op deze wereld al het goede moet weg zoals pauwen in de viandra ,doe de sluikstorters en hooligans en diegene die de parken kapot maken weg steek die i'n een kooi en ga die Da
N bezoeken,laat de viandra terug herleven met dieren ,groe'n en dergelijke trekt meer bezoekers denken jullie niet. Stad klacht over geen toeristen hoe komt dat door alle mooie dingen te verwijderen. Ontevreden Tienenaar al 51jaar woon ik er en vroeger de Veste,het park ,de viandra,steentjesplein was lekker te vertoeven en nu is alles weg door sluikstorters,drugs e.a negatieve zaken. D US LAAT DEPAUWENWAARZEZIJN. AUB GENIET ERVAN. GEEFT RUST. G m. Zijdelingse straat. Te TIENEN
Re:
Ik volg dit in de Viander al jaren het was vroeger echt aangnamer om er te komen met die dieren maar anderzijd waren ze niet verzord en als wij de mensen ze niet zouden voederen hadden ze geen eten
Die slachtoffers zijn weg en herplaatst
Wat betreft hanen en pauwen dat probleem komt daar de bewoners dat is zoals op de luchtaven goedkoop grond komen bouwen en dan reklameren op de vliegers die te veel over vliegen
Hanen zijn ook al allemaal weg gehaald en geslacht in vrachtwagen niet gezet maar gesmeten
Als ze last hebben van het kraien of roepen dat ze kan matjes in hun oren steken
Over enkele jaren hebben ze een grote gezonde boom gekapt omdat de bewoners te veel bladeren hadden in de erfst
Kortom men kan niets meer verdragen het schoon van een pauw in ongelooflijk als die weg zijn is een een dode viander
Wie dat niet kan verdragen moet maar in het centum gaan wonen daar is overlast een ander koek
Laat de dieren met rust
Lambrechts Felicienne
| This discussion has been closed. |