Voor behoud pauwen in het Vianderdomein

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Voor behoud pauwen in het Vianderdomein.


Gast

#51

2016-05-26 09:07

Net zoals zo velen ben ik opgegroeid in de Vianderwijk. Mijn ouders hebben er zelfs nog gezwommen in de zwemvijvers. Ook tijdens mijn kinderjaren toen alles volgebouwd werd bleef het domein een groene oase en het een droom van een speelplek. Toen was het Vianderdomein een prachtig park waar je tot rust kon komen en de ideale speelplaats voor kinderen. ook wandelaars, vissers, minigolfers,... konden er met plezier hun hobby's beoefenen en een terrasje meepikken. Ook mijn kinderen hebben nog genoten van het park en de aanwezige "kinderboerderij". Gaandeweg zagen we echter een toenemende verloedering en systematische afbouw van het aanbod en verdwenen de dieren één voor één. Dat ons stadsbestuur nu eens voor één keer het woord houdt (quasi onmogelijk voor politici ik weet het) en het Vianderdomein herwaardeert zoals beloofd en terug opbouwt wat was en het park herstelt in zijn oude glorie, in plaats van de laatste resten van vroeger te "verwijderen" wegens overlast (Hun unieke roep in de schemer? De kleurenpracht die ze ten toon spreiden? De natuurlijke bemesting waar ze voor zorgen? - Schiet dan ook maar alle merels, mussen, mezen, vinken, ...enz. af want zij zingen ook en af en toe laten ze wel iets vallen op een auto). Wie niet tegen deze mooie dieren kan en ze ervaart als overlast moet maar in de steriele betonnen omgeving van de grootstad gaan wonen waar je enkel het geluid hebt van het drukke verkeer en de pollutie van de uitlaatgassen ervan in plaats van te eisen dat er weer eens een stukje natuur moet ten onder gaan aan de onverdraagzaamheid van sommige mensen.

Gast

#52 Re: Petitie Pauwen

2016-05-26 09:54

#26: -  

Ik ondergetekende Luc Begine, wenst hierbij mijn steun bij ondertekeining van deze petitie toe te zeggen voor het behoud van de pauwen in het Vianderdomein. Dit is het laatste wat er rest van de dierenfauna. Zéér wenselijk van dit te behouden.

Jaren hebben deze prachtige dieren op dit domein gewoond en er hun habitat van gemaakt. De voorstanders voor het behoud van deze dieren kunnen van hun subjectieve recht gebruik maken om dit te doen. Dit is het recht van"gewoonte" naar de rechtspraak toe en bekomen wegens hun lange verblijf op vraag van het meerendeel der inwoners.

Het Schepencollege dient imperatieve maatregelen te regelen omwille van voorgaande paragraaf om alles in het werk te zetten om deze dieren te beschermen, te vrijwaren en er voor te zorgen als een goede huisvader met een strafrechterlijk misdrijf bij niet naleven ervan.

Luc Begine

Zijdelingsestraat, 101

3300 Tienen

 


Gast

#53

2016-05-26 10:09

Die beesten zitten daar al jaren, waarom voor enkele mensen die niks kunnen verdragen die beesten weg doen, nee laat ze blijven

Gast

#54

2016-05-26 10:35

Pauwen doen niemand kwaad en zijn trouwens mooi om zien voor de wandelaars met kindjes in het Vianderdomein !
Vreselijk zijn die onverdraagzame dieronvriendelijke "buurtbewoners" !!!

Gast

#55 Het behoud van de pauwen in de viandera

2016-05-26 10:38

Ik ben opgegroeid op de Sliksteenvest te Tienen. Wij zijn zeer vaak gaan vertoeven in de viandera. 

Het wordt dringend tijd dat er een heropwaardering gebeurd van dit domein!

De verhalen die ik heb meegekregen van mijn grootouders en ouders dat ze daar vroeger gingen zwemmen zijn mij altijd bijgebleven. Ik vind het spijtig dat dit dezer dagen niet meer kan.

De dieren die er waren en die er nog zijn, dat is toch altijd een meerwaarde geweest voor dit soort domein. De konijnen, de hertjes, de pauwen,de ezeltjes, de geitjes, ... Dat is toch super fantastisch voor elke natuurliefhebber en zeker voor de kinderen. Vooral als ze goed verzorgd worden zou dit een heropwaardering zijn voor dat stukje groen dat er nog overblijft in een stad zoals Tienen.

Het is dan ook van groot belang om deze dingen te koesteren!!!

Het wordt tijd dat de mensen het belang van zulke dingen weer gaan inzien.

 

 


Gast

#56 Pauwen op het vianderdomein

2016-05-26 19:09

Laat deze beesten gewoon zitten ze krijgen toch eten .

Laat die enkele mensen die kwaad zijn op hun eigen maar doen zulke zijn mischien het laatst komen wonen , en kunnen niets verdragen zelfs niet van dieren

Ben 65 jaar en heb daar altijd beesten geweten

Verheyden Luc

OudeLeuvensestraat 75

3300 Tienen


Gast

#57

2016-05-26 20:05

Sinds mijn jeugdjaren horen de pauwen thuis in de Viander. Wil niet dat een stukje nostalgie verdwijnt

Gast

#58

2016-05-27 05:15

De pauwen moeten blijven het zijn prachtige dieren en de hebben daar hun thuis.

Gast

#59

2016-05-27 10:53

Wij wonen ongeveer 40 jaar in de Anjelierenlaan rond die tijd is het domein min of meer aangelegd . Er zijn altijd dieren geweest voor de een leuk voor de ander een last .De pauwen horen bij het domein en bij de hele wijk .De pauwen moeten blijven desnoods gaan we tot bij de burgemeester pleiten voor hun behoud.

Gast

#60

2016-05-27 11:47

HOU DE TRADITIE DEZE HOREN IN DE VIANDRA JOEPIE

Gast

#61 Re: Re: Petitie Pauwen

2016-05-27 23:06

#52: - Re: Petitie Pauwen 

Bij het herlezen ... 

We zouden fier moeten zijn om zulke prachtige vogels te hebben in vrije natuur .. ze moeten er al die jaren toch goed zitten territorium..

Tienen.

De Fiere Pauw

 

Tienenaars.

#62 Re:

2016-05-28 09:06

#39: -  

 Gm ben niet gelukkig op deze wereld al het goede moet weg zoals pauwen in de viandra ,doe de sluikstorters en hooligans en diegene die de parken kapot maken weg steek die i'n een kooi en ga die Da

N bezoeken,laat de viandra terug herleven met dieren ,groe'n en dergelijke trekt meer bezoekers denken jullie niet. Stad klacht over geen toeristen hoe komt dat door alle mooie dingen te verwijderen. Ontevreden Tienenaar al 51jaar woon ik er en vroeger de Veste,het park ,de viandra,steentjesplein was lekker te vertoeven en nu is alles weg door sluikstorters,drugs e.a negatieve zaken. D US LAAT DEPAUWENWAARZEZIJN. AUB GENIET ERVAN. GEEFT RUST. G m. Zijdelingse straat. Te TIENEN 


Gast

#63 Re:

2016-05-28 09:31

#26: -  

Ik volg dit in de Viander al jaren het was vroeger echt aangnamer om er te komen met die dieren maar anderzijd waren ze niet verzord en als wij de mensen ze niet zouden voederen hadden ze geen eten

Die slachtoffers zijn weg en herplaatst

Wat betreft hanen en pauwen dat probleem komt daar de bewoners dat is zoals op de luchtaven goedkoop grond komen bouwen en dan reklameren op de vliegers die te veel over vliegen

Hanen zijn ook al allemaal weg gehaald en geslacht in vrachtwagen niet gezet maar gesmeten

Als ze last hebben van het kraien of roepen dat ze kan matjes in hun oren steken

Over enkele jaren hebben ze een grote gezonde boom gekapt omdat de bewoners te veel bladeren hadden in de erfst

Kortom men kan niets meer verdragen het schoon van een pauw in ongelooflijk als die weg zijn is een een dode viander

Wie dat niet kan verdragen moet maar in het centum gaan wonen daar is overlast een ander koek

Laat de dieren met rust 

 

Lambrechts Felicienne

 

 


Gast

#64

2016-05-28 21:21

Omdat die diertjes ook recht hebben om in de viandra te blijven ze zitten er nu al jaren en nu moeten ze op eens weg last ze wasr ze zijn

Gast

#65

2016-06-06 16:57

jesuisviander

Gast

#66

2016-06-15 17:51

Viander was in mijn kindertijd een plek waar ik heel graag naartoe ging. Zou er graag met mijn kinderen naartoe gaan maar is niet meer zoals vroeger spijtig genoeg... geen dieren is geen viander meer....