Voor behoud pauwen in het Vianderdomein
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Voor behoud pauwen in het Vianderdomein.
Gast |
#262016-05-22 22:18Gewoon ..natuurbehoud.. met welke rede ook lijken alle dieren schuld te krijgen van geluid en andere overbelasting. Reden van bezoek aan Viandra, meestal rond deze periode pauwen, die broeden mannetjepauw pronkend voor de vrouwtjespauw ... werkelijk zo intens en wonderlijk ... Dat wij mensen zoveel durf aan dag leggen om elke vorm van natuurlijke vrijheid.. dieren .. het verdwijnen van alle erfgoed . Erf . Zoals het erf vol dieren.. Trouwens als we nut zien van deze en andere primaten . Gaan we misschien beseffen dat er maar een zonde bok en luidruchtigste wezen mens en industrie .. is. Scooters die opgedreven door straten razen .grasmachines... Windblazers voor bladeren en zogezegde geruisloze stofruimers... betonblokken .. neergepoot tussen laan en lindebomen. Tussen perk en bloempot vol plant. Elk kleinste diertje heeft zijn doel in cyclus van het leven. En welk dier klaagt over onze opslorpende wereld vol chaos en dieren in kooien en perken en reservaten . Ik wens jullie veel geluk met het behoud van het Vianderdomein.. in Natuurlijke Normen.. Pauwen kun je lokken met hun geluid .. door te jagen raas je ze gewoon weg.. Viandra is al jaren hun territorium... (Ps. Meeuwen krijgen eten aan andere kant van stad.. vliegen met kwetteren.. over in massa... kraaien idem dito.) Jaren geleden uit slaap gehouden door brulkikkers in Gete.. Nu staat Gete, op moment dat kuit vis wordt weer eens droog.. door werken.. eenden met kleintjes....door iedereen brood toegeworpen. Viandra was altijd veel vogels en veel herten , konijnen..... en we zwommen in water. Toen .. En Nu! |
Gast |
#272016-05-23 07:14Ik ben reeds enkele jaren begaan met de herwaardering van het domein, zoals mijn 'Open brief aan het Gemeentebestuur' van 08/08/2011 met de uitdrukkelijke vraag: 'Wij Tienenaars willen onze Viandra van vroeger terug' (225 handtekeningen). |
Gast |
#282016-05-23 08:35Omdat ik voor het behoud ben van de pauwen,mooie sierlijke vogels geeft charme aan het domein en de wijk errond. |
Gast |
#292016-05-23 08:46Oorspronkelijk uit Tienen. Deze dieren maken een belangrijk deel uit van het viandradomein. Hen weghalen is de zoveelste vermindering van dit eens zo mooi domein. |
Gast |
#302016-05-23 08:58Omdat ik van de natuur hou en nog meer van dieren, ook omdat er al zo weinig te zien zijn en dat niet alleen in het Vianderdomein |
Gast |
#312016-05-23 09:06De educatieve waarde wordt omwille van enkelen,die in deze groene buurt niet thuishoren,gefnuikt.Bij jonge groenten in mijn moestuin neem ik mijn voorzorgen,kippengaas,verjagen...Mevrouw Tondeur,zouzich beter onledig houden met aan echte politiek te doen!! Dom,dom,dom,....ze is nochtans geen blondje! |
Gast |
#322016-05-23 10:10ben in het Vianderdal opgegroeid, destijds zaten de pauwen er al. Kan me niet herinneren dat er zelfs een iemand klachten over had. En wat gaat het volgende zijn waar ze problemen mee gaan hebben? Er blijft al zo weinig over van die oude glorie; Laat de beesten zitten en een tip aan degenen die er problemen mee hebben...word wat verdraagzamer of verhuis gewoon! |
Gast |
#332016-05-23 14:15Stad Tienen hoort het park aangenaam, kindvriendelijk en attactief te maken, de pauwen zijn alvast prachtige dieren die een bezoek waard zijn, samen met de eendjes een attactie van menig kind in de omgeving van het domein! ideaal voor een korte wandeling in eigen buurt! |
Gast |
#342016-05-23 17:14Ik zou het heel spijtig vinden als de pauwen niet meer in ons straatje komen paraderen... (een buurtbewoner die de pauwen WEL graag ziet) |
Gast |
#362016-05-23 17:34De pauwen en eenden sieren de wijk. Ik stel voor dat diegene die er een probleem mee hebben, zelf ophoepelen. Ik woon reeds 23 jaar in de hoveniersstraat en de dieren waren hier toen al. Ik zie geen reden waarom de dieren weg moeten... |
Gast |
#372016-05-24 07:38Waarom neemt de stad al tientallen jaren haar verantwoordelijkheid niet? Verzorg de dieren dan waren er nooit (ongegronde) klachten gekomen. |
Gast |
#382016-05-24 08:58Pauwen moeten blijven als 1 van de laatst overgebleven dierensoort in het ooit zo prachtig natuurpark dat het Viandra ooit geweest is. |
Gast |
#392016-05-24 12:03omdat ik al 40jaar dat ge,oon ben en vroeger ging ik er zelfs zwemmen en vissen.dit is het enige wat Tienen nog heeft.ik heb last van brommers en blaffende honden en lawaai van luidruchtige mensen in de straat.laat de. beestjes gerust,k op anders een stukje vleugel af of zet ze in foliere.geen eten gooien achter de Delhaize ook hinder en vuil.de viander is nog enige wat hier in Tienen.laat alles zoals het is vindt en vond het mooi. zorg voor meer dieren in de viander is gezellig en rustgevend. veel succes voor de pauwen nieuwe kopers,bewoners op de hoogte hoogte houden nog succes met de petities |
Gast |
#402016-05-24 14:36Ik groeide op naast een pracht van een domein met herten, schapen, geiten, pony's, een ezel, konijnen, neerhofdieren en ja, ook pauwen. Helaas ben ik 30 jaar geleden opgegroeid naast deze prachtige plek. Een plek waar nu weinig of niets van overblijft. Geen herten, geen schapen, geen geiten, geen pony's, geen ezel, geen neerhofdieren. Slechts een aantal eenden en enkele pauwen resteren. Helaas. Met dank aan een een paar haatsmurfen die de lokale politici klaarblijkelijk aan hun kant hebben. De zoveelste klap voor het eens zo'n prachtige domein dat ik helaas niet kan delen met mijn dochter... Gelukkig hebben onze Waalse buren meer verstand... Misschien moeten we met zijn allen eens nagaan waarom dit in Hélécine wèl kan. |
Gast |
#412016-05-24 15:30Ik heb een hart voor deze mooie dieren en wil niets liever dan dat ze de Viander blijven sieren. Dit komt trouwens ook de stad ten goede. |
Gast |
#432016-05-25 14:17Deze dieren zitten al 25 jaar in het domein waarom ze nu weghalen. |
Gast |
#44 Re:2016-05-25 17:01Erg dat mensen niet veel meer verdragen, nu de pauwen morgen de honden die blaffen, de katten die teveel lawaai maken, kikkers enz....Misschien moeten die mensen die niets meer kunnen verdragen eens denken aan verhuizen ... |
Gast |
#462016-05-26 06:31Is er nu echt geen ander oplossing mogelijk?? Iets waarbij de pauwen kunnen blijven waar ze graag zijn maar dan zonder last voor sommige bewoners ? Misschien een hogere afsluiting plaatsen zodat ze in het park blijven en niet bij de buren op bezoek gaan ? Misschien een van hun vleugels kortwieken zodat ze niet zo hoog kunnen vliegen ? Er zijn waarschijnlijk nog wel alternatieven waarbij iedereen zich goed voelt !! |
Gast |
#472016-05-26 07:14Ik heb altijd geweten dat er pauwen waren met hun mooie pluimen en hun speciale geschreeuw ,,Leon,, Laat die pauwen gewoon hun gangen gaan. Tip : als men een hogere net boven de afsluiting plaatst dan is de probleem opgelost. |
Gast |
#482016-05-26 08:14misschien opnieuw wat struiken aanplanten zoals vroeger zodat de pauwen niet naar de omliggende tuinen moeten om te schuilen? |
Gast |
#49 Re:2016-05-26 08:26Graag meer fauna en flora. De Viandra is daar ideaal voor! |
Gast |
#502016-05-26 08:34Tienen heeft nu weer wat mooie natuur. Koester dit en herwaardering de viandra |
|
Gort over de grens moet blijven.
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Respecteer de euthanasiewet
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Geen AZC barendrecht op grens van Lombardijen
811 Gemaakt: 2025-07-08
Geen hoge milieucategorie (HMC) bedrijvigheid Warmoeziersweg Bergschenhoek
314 Gemaakt: 2025-07-15
Gort over de grens moet blijven.
5863 Gemaakt: 2025-06-16
Hou IJsbaan DE PISTE Kortrijk open !
2302 Gemaakt: 2025-07-05
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
9388 Gemaakt: 2025-06-04
NEEN, geen zonnepanelen op "de Pit" in Nieuwkapelle!
698 Gemaakt: 2022-05-17
Behoud het auditorium Maisin in zijn volledige staat
92 Gemaakt: 2025-07-10
Bezwaar Windturbines Stad Kortrijk
384 Gemaakt: 2025-07-03
Geen windmolens op de Grashoek
263 Gemaakt: 2025-07-03
Red onze tuin! Samentuin Fonteinstraat
81 Gemaakt: 2025-07-08
NEEN aan de afbraak van de NEKKERHAL in MECHELEN
6139 Gemaakt: 2025-06-15
Pak ons buitenzwembad niet af!
1897 Gemaakt: 2025-06-02
Ik ben tegen de komst van een arbeidsmigrantenhotel in het mooie buitengebied van Heinkenszand voor 48 arbeidsmigranten die niet in de buurt gaan werken maar in Yerseke of Noord Brabant.
109 Gemaakt: 2022-02-14
Kortsnuiten Blijven Bestaan
3011 Gemaakt: 2024-10-23
Behoud de NS JongerenDagkaart
2650 Gemaakt: 2025-06-24
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
3525 Gemaakt: 2024-07-07
Aankleden etalages voormalige winkelpand Visser
44 Gemaakt: 2025-07-10
Veiligheid en overlast N237 (Amersfoortsestraat / Utrechtseweg)
124 Gemaakt: 2025-07-08
Teken deze petitie! We willen geen McDonalds op de Veluwezoom, aan de bosrand Velp-Rheden
15677 Gemaakt: 2024-01-31
Stop de container MSNU9636101!
109 Gemaakt: 2025-07-04