Verkeersveiligheid Kanaalstraat Utrecht
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Re:
Zelfs als normale automobilist wordt je er niet blij van om daar te moeten rijden!
Er zit ook een school (De Parkschool) op de parallel weg erachter, dus er fietsen ook veel ouders met kinderen over de Kanaalstraat.
Hoog tijd. Niet meer van deze tijd
Levensgevaarlijk
De Kanaalstraat is echt levensgevaarlijk. Waarom liggen er bijvoorbeeld geen drempels. Of wordt het voetgangersgebied. Zelf ben ik verschillende keren bijna van mijn fiets gereden. Met name door afslaande auto's. Het lijkt wel of op de Kanaalstraat en de Damstraat de verkeersregels niet gelden. Iedereen drukt zichzelf er maar gewoon tussen, parkeert dubbel, rijdt keihard, en als fietser moet je maar zien hoe je jezelf er langs worstelt; ik vermijd de Kanaalstraat vaak of ik ga lopen met de fiets. Op de Damstraat kun je er sowieso nauwelijks langs met een fiets als er een file auto's staat (wat meestal zo is).
Kortom: hoogste tijd voor ECHTE actie en niet van die jolige spandoekjes, want dat helpt natuurlijk helemaal niets.
Re:
Helemaal mee eens! Onlangs nog een zeer beangstigende ervaring gehad met een bedreiging in het bijzijn van mijn kleine kinderen. Ik mijd de straat als ik met mijn zoontje fiets. Er wordt veel te hard gereden, door rood, gekeerd op de weg, dubbel geparkeerd op fietspad, weggesjeesd zonder te kijken, verkeer geblokkeerd voor een praatje.... En zo kan ik nog wel even doorgaan. Waarom geen 1-richting en 30 km zone met drempels? Verder de laatste tijd ook zware geluidsoverlast door halve motoren (met 2 voorwielen).
Gelukkig heb ik nog zulke leuke buren ;-)
Losliggende fietspaden!!
Neem een voorbeeld aan Amsterdam oud west (bv kinkerstraat/ de clerqstraat ook drukke winkelstraten met veel autoverkeer) en maak losliggende fietspaden langs de stoep en parkeren dan weer naast de weg. En oversteekpunten!
vandaag weer vreselijk druk en net zelf nog bijna van mijn fiets gereden door een glimmend golfje...
Er zijn genoeg ongelukken gebeurt, wordt niks aan gedaan.
Desnoods een flitspaal met max 30 km ipv waarschuwingen
Als fietser heb ik ook al jaren last van deze situatie, word vaak bijna aangereden. Baal dat de stad op een paar plekken niet fietsvriendelijk is, terwijl je kwetsbaar en onbeschermd bent zonder pantser om je heen. Ik vind het er onveilig voor ouderen en kinderen.
Onderstreep ook de onveilige straten: Damstaat, Amsterdamsestraatweg, Bemuurde Weerd OZ, WZ.
Er wordt gewoon stelselmatig als een idioot gereden op de Kanaalstraat. Zeker op zo een druk stuk en alle zijstraten met fietsers op de weg kan dit gewoon niet. Er moet iets aan gedaan worden en dat geldt eigenlijk voor heel Lombok. Ook in de smalle straten wordt erg hard gereden.
Re:
Uit betrouwbare bron weet ik dat de gemeenteraad van Utrecht tegen handhaving is. Groenlinks vindt handhaving namelijk 'betuttelend'. Weet u op wie u volgende keer in ieder geval niet moet stemmen.
Re:
Hoe moeten de "grote" jongens dan hun rijkdommen tonen aan de jonge straatdealertjes? "kijk eens wat je kunt bereiken als je voor mij werkt?". Misdaad loont, en dat mag gezien worden!
Re:
Ach, het is niet de vraag 'of' maar wanneer het misgaat. In mei 2013 werd de de Biltse oud-wethouder Jan van Eijken al doodgereden door de 19-jarige Abderrahim I. Exact het type automobilist wat ook in de Kanaalstraat en omstreken voor veel overlast zorgt.
Re: Re:
Ik woon al 10 jaar in de Kanaalstraat, erg veel overlast daar:
- Te hard rijden
- Dubbel parkeren
- Niet uitkijken met uitstappen, deur openzwaaien
- Harde (illegale) uitlaten
- Zonder helm rijden
- Op achterwiel rijden (wheelie)
- Drugs dealen
- Vechtpartijen
- Vuil op straat gooien
- Parkeren met een ontheffingskaart voor gehandicapten, terwijl de personen die uitstappen werkelijk niets mankeren (ik weet dit kun je soms niet zien, maar het valt wel op dat het vaak gewoon jonge gezonde mensen zijn)
En nee, verreweg het merendeel van de daders zijn niet Nederlanders met "blond haar en blauwe ogen"....
| This discussion has been closed. |