STOP DE VERZILTING VAN HET VOLKERAK-ZOOMMEER
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Er wordt niet aan de omwonende gedacht!!!
This comment has been removed by the person who wrote it.
Re:
Voor 1988 was het Volkerak zout, niet brak. Het was ook een relatief arm gebied wat betreft visstand: alleen botjes en wat paling, maar de paling is al op.. De flora hield ook al niet over. Wel regelmatig veel aangespoeld rottend wier. En dus stank. Ook de slikken en schorren waren niet rijk in vergelijking met elders. Het gebied ligt nu eenmaal ver van zee. De aanvoer van "zout leven" vanuit de Oosterschelde zal gebrekkig zijn: Daar gaat het namelijk ook niet goed. Na de eerste moeilijke jaren, wisseling van het milieu zout/zoet, is het gebied wb. flora en fauna geexplodeerd in soorten rijkdom. De visstand is nu zo ongeveer de beste van Nederland.
Andere biologen verwachten een zoute, zuurstofarme stinkput na opnieuw verzilting..
en zorg voor voldoende reserves bij tegenvallers.
En in den haag besluiten is ook in den haag betalen
This comment has been removed by the person who wrote it.
Bovendien beter te varen in zoet water.
Zienswijze indienen
Zienswijze indienen vanaf nu tot 1 december:
http://www.platformparticipatie.nl/projecten/alle-projecten/projectenlijst
Verzilting nee, de natuur wordt vernield en ook bedrijven maken gebruik van dat water en als ze het wel gaan doen dan pakt de natuur ons terug want die laat zich niet kisten.
POLITIEK DEN HAAG, GEBRUIK JE VERSTAND EN GEEFT DAT GELD UIT AAN DE ZORG WANT DIE HEBBEN HET GELD HET HARDSTE NODIG !!!
Re:
Ongelofelijk, net of het aan de zoute kant van de Philipsdam (N57 en N59) zo goed gaat en zo lekker ruikt.
Niet dus!
Belachelijk plan, terugdraaien naar het oude is niet altijd goed.
Mensen, laten we alstublieft ons gezond verstand gebruiken. Red dit unieke natuurgebied!
Re: Een zoet Zoommeer!
#2: Joost - Een zoet Zoommeer!
Ik heb ooit hele zwermen flamingo's gezien aan het Volkerak, ter hoogte van Ooltgensplaat! Ik schrok me destijds dood. Formidabel! Ik begrijp het niet goed wat er nu gaat gebeuren. Heeft iemand mss ook ooit een foto genomen van deze dieren op het Volkerak.
Ongelofelijk! Dit gaat zeer waarschijnlijk ook verdwijnen.
| This discussion has been closed. |
Laat het vooral ZOET blijven, er is hoegenaamd geen overlast meer van blaauwalg ook dit jaar niet, hoewel het een heel warm en zonnig jaar is tot nu toe.
Tevens is het niet goed voor de omringende aangelegen polders, deze zullen door als het ZOUT wordt meer te maken krijgen met indringende verzilting waar de geteelde gewassen veel last van zullen krijgen en zullen er meer kosten gemaakt moeten worden om dit proberen tegen te gaan, wat naar mijn mening niet overal zal lukken (minder economisch gewin,niet goed voor deze regio,s). Het is beter het geld voor nuttigere zaken te gebruiken als het er al zou zijn. Het voorbeeld is er bij FLIPLAND waar ze maanden met grond verrijden bezig zijn en de zoet-natuur vernietigd hebben in een kale vlakte.