Red de bomen van Meise/Amelgem
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Ik woon in Oppem en bijna dagelijks kom ik voorbij die mooie oude bomen, zou zonde zijn om ze te kappen. Bovendien oogst die boer al vele jaren zo, waarom kan dat nu ineens niet meer?
Na het deels asfalteren van de baan zou dit de tweede grootste inbreuk zijn op ons landelijk landschap!
Deze unieke historische dreven moeten bewaard blijven!
Deze historische mooie dreven moeten bewaard blijven!
Het zou zonde zijn om deze om te hakken!
Blijf er a.u.b met jullie pikkels af!!!
Aan het gemeentebestuur: Vergeet voor éénmaal de stemmen
van de boeren voor de volgende verkiezingen!!!
Bedroevend dat dit kan !
Deze bomen maken deel uit van onze landschappen ! Wij kunnen niet begrijpen dat met dit erfgoed totaal onverantwoord wordt omgesprongen. Wij staan versteld dat zulk voorstel kon worden ingediend, maar veel meer nog dat voor zulke aberratie zelfs kon worden gestemd, in plaats van dit gewoon weg te lachen. Bedroevend !
Het argument dat er takken ons hoofd kunnen vallen en dat de gemeente hiervoor verantwoordelijk zou worden gesteld is zeer terecht. Maar dat zou maar eens temeer bewijzen dat Meise een van de duurste gemeenten is met de minste efficiëntie. De bomen worden gesnoeid, en waarom zouden precies deze bomen hieraan moeten uitzondering zijn ?
Er staan nog véél meer hoge prachtige oude gezonde bomen in Meise; moeten die dan allemaal gekapt ?
Wie waakt er nog serieus over het behoud van onze "landschappen" ? Ik kan zelfs het mooie kerkje van Oppem niet meer zien doorheen het aangelegd sparrenbos van één enkele particulier.
Iedereen wil een hoge haag liefst tot bij de stoep of zelfs tot aan de bestrating, met liefst nog wat kasseien of betonblokken op het voetpad (... als er nog een voetpad is !). Maar dat is dan niet gevaarlijk natuurlijk !
Bedroevend !
bomen
Het is bedroevend dat er weer op het groen van Meise, Oppem en omstreken wordt ingehakt.
Men wil zich profileren als groene en faire gemeente , maar voor het minste wordt er van die visie afgeweken en wordt zelfs geen toezicht meer gehouden of alles wel degelijk netjes verloopt.
Men laat maar betijen.... - Laat die bomen aub staan -
Het zou droevig zijn mocht de jeugd op schooluitstap moeten gaan de Plantentuin om een boom te zien.
| This discussion has been closed. |