Red het laatste stuk natuurlijke Leieoever in Gent binnenstad!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Members FB-pagina
Re: Members FB-pagina
De FB-groep staat al een maand online (al is 300 en oneffen nog veel te weinig!), de petitie nog maar twee dagen.
Bovendien waren er al meer dan driehonderd schriftelijke handtekeningen verzameld.
Maar dat is allemaal nog maar het begin, als het van ons afhangt.
Het protest heeft nog tijd tot 29/10 om massaal te worden.
buurtbewoner
Als buurtbewoner ben ik nooit bevraagd geweest (hoewel men het anders beweert) en de schepen heeft mijn mails 2 x onbeantwoord gelaten. Burgemeester heeft gereageerd door te vragen aan de schepen te antwoorden (toch nog iemand die zijn mails leest). Enfin heraanleg is op zich niet slecht, en ik wil open staan voor alle visies... moesten we tenminste eens weten welke visie achter de plannen steekt. Al bijna drie jaar woon ik in deze buurt maar naast een heleboel geruchten over de heraanleg wist ik van niets. Totdat ik eens navraag ging doen. Tot mijn mail aan de schepen. Geen reply maar de dag nadien een paal in de grond met dat bord eraan genageld. Waarom is er zo weinig, zo bitter weinig inspraak in dit geval??? Vooral dat vind ik frustrerend. Alsof de burger per definitie een lastpost is, die zich best niet teveel komt mengen.
Beersteeg vervolg
Laatste natuurlijke oever van Gent
Re: Beersteeg vervolg
#8: Beersteeg - Beersteeg vervolg
De heraanleg van het parkje is op zichzelf zeker wenselijk, maar de plannen zoals ze voorliggen (de stedenbouwkundige aanvraag ligt momenteel ter inzage in het administratief centrum aan het Zuid, zie foto aanplakbrief) zitten vol tegenstrijdigheden. Zo willen ze het parkje uitdrukkelijk promoten als 'secret garden', een onvermoede lap groen midden in 't stad. Allemaal goed en wel, maar hoe valt dat te rijmen met de opzichtige inham die diezelfde 'secret garden' èn achterliggende wijk open en bloot te kijk gaat stellen voor iedereen vanaf het water en de overkant (Achterleie)? Het gaat om een inkeping in de oever in de vorm van een rechthoekige driehoek, met aan een van de korte zijden een 7 meter lange 'trap naar het water', alles uit te graven in de voor zoiets nu eenmaal veel te hoge oever. In die 'trap' wordt dan ook nog eens een zgn. 'kunstinterventie' (!) ingeplant, te weten een ondergrondse stolp, waar blijkbaar geen enkele echte kunstenaar zijn naam aan wil verbinden. Daar bovenop het vooruitzicht van een totaal overbodig pad langs de waterkant. Hertekenen dus die boel, nu mèt aandacht voor de wensen van de buurtbewoners en zònder de oever aan te tasten.
Laatste natuurlijke oever van Gent
Let's cross our fingers!
Re:
Ik wist niets af van deze petitie en ik ben mijn vriendin Barbara zeer dankbaar dat ze mij op de hoogte heeft gebracht. Ik woon aan het Baudelopark en ik deel dezelfde bekommernis als de mensen die deze petitie tekenen: behoud zoveel mogelijk groen, kies voor zoveel mogelijk bomen en hou rekening met de stadsbewoner en de functie van groen in de stad voor hem of haar: rust, esthetiek en nieuwe bomen geven meer levenskwaliteit. In het nieuwe concept van het Baudelopark wil men alle hagen verwijderen. Dat vind ik zo jammer. Hagen zijn ook minibiotopen, vol vogels en insecten en ze zijn zo mooi in het park. Waarom ze verwijderen? Een nieuw concept kan toch ook deze hagen respecteren en incalculeren? Lut
| This discussion has been closed. |