Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Ik woon 35km van mijn werk en kan er met het openbaar vervoer komen als ik er 1uur 30' voor over heb met overstap, en dan moet ik als ik er bijna ben nog 2 km te voet lopen om net te laat op mijn werk aan te komen,'s avonds nog eens het omgekeerde(fijn hoor in de gietende regen!) Zou een mens dan niet beter leven van een uitkering in plaats van elke dag braafjes te gaan werken???
POLITIEKERS, ik zal eens aan jullie denken hoor op 25 mei!!!!!
Gewoonweg schandalige gedachte. De gewone werknemer die gebonden is aan gewone werkuren en geen mogelijkheid heeft om gebruik te maken van het openbaar vervoer is de dupe. De categorie mensen die een dure wagen kan betalen kan zich meestal regelen om buiten de spits de baan op te gaan. Zij worden beloond want ze kunnen dure auto's kopen waarop zij geen inschrijvingstaks moeten betalen en als ze dan nog buiten de spitsuren kunnen rijden is dit kassa, kassa.
Een auto vervuild overal even veel, waarom dan verschillende tarieven in elke stad! Maar het is waarschijnlijk in het leven geroepen om de kleine man te treffen, zodat de rijken en ministers kunnen freewheelen over de snelwegen! Men zou beter al die neven regeringen afschaffen en slechts 1 regering aanstellen we zijn toch 1 land en niet dat er in elk gewest een andere wet geld! Iedereen gelijk voor de wet, ZAKKENVULLERS !!
Ik denk dat dat GENOEG is. Waarom laat men de buitenlanders (vrachtvervoer en toerisme) geen vignte betalen om over de Belgische wegen te rijden ?
Waar men vroeger nog enigszins "fier" kon zijn op wat België was en waar het voor stond, ben ik tegenwoordig beschaamd om te zeggen dat ik een Belg ben.
De hoge heren in Brussel die met ridicule, korte-termijn oplossingen de schatkist proberen te spekken, en hierdoor de brave belastingsbetaler het leven nog wat ondraaglijker maakt, blijven met gesloten ogen en een kraag vol arrogantie dit kleine landje de dieperik in duwen.
Vermindering van privacy (als we enigszins nog privacy hebben), verhoogde gemeentebelastingen (want de gemeenten lossen hun miserie zelf maar op), steeds maar sleutelen aan de woonbonus, de idiote en ronduit schandalige uitvoering (en verhoging) van het GASwetsysteem, verhoging verkeersboetes (ik ben het eens met de verkeerswetten, maar denk dat er efficiëntere manier zijn dan steeds de boetes omhoog te trekken), alsmaar duurdere taksen op benzine/diesel, ... -->vul het rijtje zelf maar aan.
Hier komt met het rekeningrijden dan nog maar eens een manier bij om het geld van de mensen te onttrekken. Geld van mensen die zich dagelijks inzetten in de economie. Mensen die doen wat goede burgers moeten doen zijn de dupe van de onkunde van onze hoge heren die zich "leiders" van dit land durven noemen.
Van mij mag het volk duidelijk laten merken dat wij het beu zijn.
Zo kan ik beter werkloos worden en gaan stempelen, dan verdien ik meer !!!!
Stel eens voor 400 euro rijtaks en iemand die 30000 km doet per jaar 30000 x 0.09= 2700 euro!!! Wie kan dat nog betalen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Straks moet ge betalen voor elke ademhaling da je neemt. Wtf?!
Overal maar geld zoeken.
| This discussion has been closed. |