Nee tegen het koningslied
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Re: Katinka Poldermeisje
#7468: Lion King - Katinka Poldermeisje
Prachtig, dan zie je toch dat het veeeeel beter had gekund.
Re: NL: populair, egalitair en bepaald niet verfijnd
#7475: Boris - NL: populair, egalitair en bepaald niet verfijnd
Mee eens, maar de kritiek op dit lied is hoopgevend. Misschien verandert er meer. De lat is gelegd waar hij hoort te liggen. Er zullen altijd mensen blijven die er onderdoor kruipen.
Re:
De veronderstelling dat besluiten in dit soort zaken langs democratische weg genomen zouden worden is al net zo naief als het idee dat je een heel volk een lied kan laten schrijven. Uw opwinding verraadt een verongelijktheid die gepast is wanneer de regels zijn overtreden, niet wanneer u uw zin niet krijgt. U heeft ook weinig andere keuzemogelijkheden dan u erbij neer te leggen. Wellicht heeft u daar ook meer ervaring mee dan met de opstand waar u zo naar uitziet en behoort u tot dezelfde groep van "meeste mensen" waarover u in uw bijdrage schrijft. Heeft u zich ook zo opgewonden over de afschaffing van het literatuuronderwijs op onze middelbare scholen, de bezuinigingen op de cultuur, de debilisering van de programma's van de publieke omroepen, de verhuftering van het publieke debat via internet en social media en de verheerlijking van de plurkerigheid? En heeft u zich ook zo opgewonden over het feit dat we in Nederland, wanneer het erop aankomt, liever een cabaretier op tv de zaken laten duiden dan een filosoof? Ja? Dan kan ik mij uw verontwaardiging heel goed voorstellen.
Kamervragen?
Gelopen race, klaar voor het feest?
Ik maak me hoe dan ook op voor een denkwaardige dag. Ik wens iedereen veel plezier toe (en inderdaad, als we deze "terreur" van de BN'rs willen stoppen moeten we ophouden met zeuren en gewoon de programma's waarin die vreselijke-middelmatige-gasten-die-denken-dat-ze-heel-wat-zijn gewoon niet meer kijken)
de W van heel veel plezier!
Het lijkt wel op..
Mein Kampf.
Maar dat is bij nader inzien toch meer coherent en rijker aan inhoud dan het koningslied.
HVJ.
met zo'n lied scoor je niet !!
Waar maken wij ons druk om?
Get a life!
Re: "de taal is het voertuig van de geest"
...juist. Maar de taal van een mens, een lied etc. is ook de spiegel van de geest ...
WA: deskundig in geschiedenis...
#7439: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
... en wat is, als WA en M het juist fijn vinden dat het hele volk in onderdanige liefde bereid is hem trouw te volgen tot in de dood?!
Je mag toch veronderstellen dat deze liedtekst (en de melodie) aan WA / M + adviseurs ter goedkeuring werd voorgelegd voordat het werd gepubliceerd...
| This discussion has been closed. |