Ik hoor je niet!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
horen wij er niet bij ??????
De microfoontjes bij veel programma's zitten op borst hoogte...Je hoort dan "brommend" geluid. Ook als mensen weg kijken is het onduidelijk, bv bij programma's als DWDD en EENvandaag. Merk dat de nieuwe microfoons, die aan de zijkant van het gezicht zitten veel duidelijker zijn. Bij de montage moet het toch opvallen dat geluid slecht is?
Re: Radio 1
Niet bij MET HET OOG OP MORGEN, als je in bed ligt te luisteren en je kunt het net verstaan dan is de muziek meteen een stuk harder en weet je niet hoe vlug je het zachter moet zetten, met het gevolg dat je het daarna niet meer verstaat,
Geluidsoverlast
Naast de achtergrondmuziek op radio en TV erger ik me ook aan de volume van het geluid tijdens concerten (bijv Nights of the Proms in Ahoy). De muziek staat zo hard dat het geluid zelfs vervormd! Bovendien dreunen de bastonen door je hoofd.
Men kan oordopjes kopen tegen het harde geluid, maar ik vraag me af waarom het volume niet zachter. Mij zien ze niet meer in Ahoy. Onlangs concert bezocht van Enrico Moricone in de Ziggo Dome, waar het geluid goed was van volume. Laat men hier aan een voorbeeld nemen.
Prachtige natuuropnames worden verpest.Belangrijke mensen waar je niet naar kan luisteren omdat die rot lui het belangrijker vinden die kei harde voorgrond muziek door mijn t.v. te laten knetteren. Ik erger mij er groen en geel aan en moet dan altijd het geluid afzetten. Veel succes jullie
Rob
Ik erger me enorm aan die typische het bombastische theatrale achtergrond muziek dat word gebruik. bij veel leuke programma`s de hele aflevingen door die cymbals,pauken gedreun en krijsende vioolen, dat helemaal niks nada nopes toevoegd aan het programma,behalve een hoop ergenis.
vooral bij discovery is dat het geval, door dit soort dingen kijk ik bijna geen tv meer.
Ik denk zelfs vaak aan het opzeggen van mn tv abonnement.
Bij ouder worden kan spraak minder duidelijk worden bij gelijktijdig muziek op de achtergrond.
Bij het irritante achtergrondgerommel wordt dit nog erger.
Vooral het programma met het mes op tafel met het hinderlijke pianospel terwijl er wordt gesproken. Tot deze petitie was het mij niet zo opgevallen en ben ook niet slechthorend.
| This discussion has been closed. |