Ik hoor je niet!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Ik hou wel van petities!
Kan heel slecht de woorden verstaan die gesproken worden, vooral met te harde achtergrond!
het moet eens stoppen!
Aangezien de 888-ondertiteling op de Nederlandse tv ook al niet geweldig is (geeft de tekst niet letterlijk weer, of is zelfs helemaal niet aanwezig), graag wat meer aandacht voor de verstaanbaarheid van programma's.
(En alles ondertiteld via 888 zou ook wel eens mogen, de BBC doet dat al heel lang - nu wij nog.)
Weg daar mee!!!
HOOP DAT HET WAT UITHAALT MAAR HILVERSUM IS MACHTIG
Re: Ik ben het er mee eens
Het lijkt tegenwoordig wel of de mededelingen er niet toe doen, er wordt gewoon zoveel mogelijk tekst in zo kort mogelijke tijd afgeraffeld met nog achtergrondgeluid erbij zodat je de helft niet kunt horen.
Ik markeer niets aan mijn oren, maar ik vind het buitengewoon irritant al die geluidjes. Ook het verschil in volume is zo'n punt, ik luister naar een programma op een bepaald net en als je dan overschakeld naar een ander net wil je soms echt het geluid zachter zetten. Dat zou niet zo moeten mogen zijn, maak een afspraak op elk net is het volume gelijk ingesteld en stop al die goed bedoelde achtergrondgeluidjes!
Sinds 5 jaar gebruik ik twee hoorapparaten. Mijn gehoorverlies is zowel links als rechts 35 dB. Ik gebruik twee geavanceerde hoorapparaten die achtergrondlawaai kunnen wegfilteren. Deze functie helpt niet bij tv-programma's zodat ik tijdens een uitzending regelmatig aan mij vrouw moet vragen: Wat zeggen ze? Omdat ik regelmatig 'achter de feiten' aanloop mis ook ook nog al eens iets grappigs. Als iemand dat achteraf nog even vertelt dan is al de helft van de lol voorbij.... Ondertiteling via teletekst werkt voor mij niet met die zwarte balken onder in beeld. Van de weeromstuit kijken we vaak naar buitenlandse programma's, ook met ondertiteling, maar omdat we dat gewend zijn is dat hierbij niet zo hinderlijk.
Ik zou het heerlijk vinden om Nederlandse programma's als Wie is de mol, Heer en meester en diverse quizzen 'gewoon' net als een goedhorende te kunnen volgen.
| This discussion has been closed. |