het basisinkomen, een recht voor iedereen
Neem contact op met de schrijver van de petitie
beste mensen, het is van cruciaal belang dat dit massaal gedeeld word op sociale media en uiteraard aan alle vrienden, kennissen en noem maar op, die dit op zich dan terug massaal delen met anderen om te bereiken wat we hiermee willen bereiken
alvast bedankt
Re:
Prachtig geformuleerd, ik zou het niet beter kunnen zeggen, deze argumenten zouden in principe al voldoende moeten zijn, maar spijtig genoeg hebben onze politieke machten hier geen oor naar.
Dus aan ons om onze stem te laten horen!!!
Alvast bedankt
Zwitserland
Het basisinkomen bestaat nog niet in Zwitserland. In 2016 zullen ze er daar wel een referendum over houden.
Laat ons hopen dat de Zwitsers massaal voor het basisinkomen stemmen, zo kunnen ze een voorbeeld zijn voor andere landen.
Re: Zwitserland
inderdaad, mijn fout door verkeerde bron.
laat ons hopen dat ze daar de kracht en macht hebben om dit haalbaar te maken
maar die hebben wij ook
Re:
zeker weten, daarom zou dit een basis recht moeten zijn voor iedereen
Re:
zeker weten, daarom is het nu tijd geworden om te handelen en onze stem openbaar te maken
En niet te vergeten: door de robotisering is er weinig arbeid meer nodig, dus arbeidsplaatsen zullen alleen maar afnemen. Dus stoppen met het paniekerig creeëren van banen en gewoon een basisinkomen invoeren. En niet alleen de criminaliteit daalt, de gezondheidszorg zal ook minder te doen krijgen. Enfin, ik kan nog een tiental argumenten opvoeren, lijkt me niet nodig.
En waarom is gekozen voor deze (door advertenties geinfesteerde) website, lay-out is ook niet al te best. Ik twijfel om die reden om dit te delen....
Re:
Beste Martijn, via deze manier kan ik een gratis petitie aanmaken waar mensen kunnen tekenen en/of voor kunnen stemmen, hun mening of input kunnen delen en verder.
Het spijt me als je dit onvoldoende denkt te vinden, alle respect voor, maar ik denk dat dit een realistische oplossing kan zijn voor veel lopende zaken en problemen die ons alles bekommeren dezer dagen, daarom dat ik dit heb opgestart.
Uiteraard dank voor u feedback, het is dan ook de bedoeling dit alles nog te verbeteren, maar dat is enkel een kwestie van tijd en goodwill, eerst afwachten of er voldoende mensen zijn die achter deze kwestie staan
vriendelijke groet, Sebastiaan
Re:
Ik ben in ieder geval ook geen zo een computer genie, dus alle feedback en hulp is welkom om dit te verbeteren en tot een vruchtbaar einde te kunnen brengen
En ook geen jarenlange schulden door een studielening!
Ik erger(de) me al heel lang aan de onrechtvaardige manier waarop in Nederland de opbrengst van productie verdeeld wordt, en waarop mensen die afhankelijk zijn van een uitkering vernederd en gedwongen worden van weinig geld te overleven; en sedert kort ook nog in principe als "fraudeur" beschouwd worden en slavenarbeid te doen. Terwijl ik vind dat iedereen recht zou moeten hebben op een zelfde uurloon, onverschillig iemands beroep of opleiding (met een toeslag voor werk met een hoger risico).
Re: Re:
Ken je deze site?
http://petities.nl/ Hier kun je ook een petitie maken, misschien van betere kwaliteit?
Of het gratis is en wat de voorwaarden zijn heb ik niet bekeken.
armoedebestrijding;het bestaansrecht 100% sociaal;rechten van de mens.geld is een middel maar geen doel!!!!
en........ inderdaad vanaf 18 jaar...... deze groep heeft het zwaar te verduren (studie)schulden; geen werk; geen mogelijkheid tot zelfstandig bestaan en dan nog eens financiele verplichtingen(ZF;WA) zonder inkomen.
en een veel lager jeugd loon tot en met 21 jaar...als ze werk vinden...petje af... als deze jong-volwassenen op het recht pad blijven.
| This discussion has been closed. |