Geen vluchten na elven
Neem contact op met de schrijver van de petitie
bij nachtvluchten zou het geluid nog hoger kunnen zijn en dat zal zeker voor slapeloze nachten zorgen! zowel voor mij als mijn gezin
Re:
Wanneer wordt het deze mensen duidelijk dat er geen nachtvluchten komen ???????????
reactie op anonieme bezwaarmaker
De wettelijke definitie van de "nacht" (bijv. in het Lden-systeem) is van 23.00 tot 07.00 uur. Omdat er reguliere vluchten mogen komen (en dus ook zullen komen) tot 24.00 uur, met een uitloop voor home carriers tot 01.00 uur, zullen er met zekerheid nachtvluchten komen. Nog sterker, die zijn er nu al, alleen nu nog niet zoveel omdat er nu nog een rem op zit.
Het is altijd makkelijk om anoniem kritiek te spuien, want dan kan het je niet voor de voeten geworpen worden dat je niet weet waar je het over hebt. Ik doe aan dit soort schijthazerij niet mee.
Bernard Gerard
Re: Re:
Het staat u vrij om zelf een petitie op dit onderwerp te beginnen. Ga uw gang.
Bernard Gerard
Re: Re: Lesbos
De schrijver heeft een punt, dat echter ook al door vele andere mensen gemaakt is. Er bestaat al veel statistisch en ander onderzoeksmateriaal over deze vraag. Grof gezegd komt het er op neer dat de schrijven gelijk heeft voor afstanden tot ca 700 a 800 kilometer, als gebruik gemaakt kan worden van een Hoge Snelheids Lijn (HSL). In die omstandigheden is de reistijd van stadscentrum naar stadscentrum per HSL ongeveer even lang als per vliegtuig. Een vliegtuig gaat sneller, maar heeft meer wachttijden en vliegvelden liggen vaak ver buiten de stad.
Een HSL is comfortabeler en heeft bovendien als zeer groot voordeel dat hij per reizigerskilometer vier keer of meer zuiniger is, en dat de ervoor nodige elektrische energie duurzaam opgewekt kan worden. Daarvoor moet echter nog wel het nodige verbeteren. De noodzaak tot zuinigheid zal steeds groter worden als de fossiele brandstoffen schaarser worden en het klimaat steeds zwaarder door het vliegen belast. Als we zo slim waren geweest om hier eerder aan te beginnen, hadden we nu minder last van meneer Poetin.
Van de door schrijver genoemde steden is alleen Londen een bestemming die vanaf EhvA aangevlogen kan worden. Het is inderdaad aan te bevelen om de lijn naar Londen op te heffen en die per HSL uit te voeren. Het enige dat daartoe geregeld zou moeten worden is een goede verbinding tussen Eindhoven en Luik.
De volgende bestemming zou Berlijn kunnen worden, als er die kant op een HSL zou liggen en wanneer het nieuwe vliegveld klaar is (dat vberder van het centrum ligt als het huidige vliegveld Tegel).
Bernard Gerard
Re: Re: Re: Lesbos
Mooie theorieen Hr. Bernard, ik vlieg in 1 uur naar Londen, ben daar door het tijdverschil op hetzelfde moment dat ik vertrek.
Ik moet 1 uur tevoren op EA zijn, om rustig in te kunnen checken, dan pieker ik er toch niet over om een aantal uren te treinen.
Hetzelfde geldt voor Berlijn... dat kost me (nu) ongeveer 7 uur, waarvan het Duitse gedeelte al met de ICE gaat
krantenartikel
Re:
je bouwtook geen vliegveld waar veel huiazen staan,maar m.n. Welschap zoals het 40 jaar geleden heette was een militair vliegveld en de bebouwing was minimaal dus wie was er het eerst dekip of het ei?
This comment has been removed by the person who wrote it.
Reason for the removal: Mislukt
De kip of ei -vraag kan dus beantwoord worden. In hoofdzaak neemt de hinder toe vanwege toegenomen vliegverkeer op reeds lang bestaande bebouwing op locaties, die vroeger minder kritisch waren dan nu.
Bernard Gerard
Kunt u het hard maken dat er inderdaad kerosine boven uw wijk geloosd wordt? Dat zou niet moeten mogen gebeuren.
Ik interesseer mij al geruime tijd voor de gevolgen van het vliegen op de luchtkwaliteit,
Als u hierover zinvolle informatie kunt geven, mail [email protected] .
Bernard Gerard
Re:
Dat kan hij niet hardmaken. Bepaalde aspecten worden er met een grote pak zout ipv een korreltje bijgesleept !!!
Ik ben ervan overtuigd dat als er kerosine geloosd zou worden boven een woonwijk, er al tientallen klachten gemeld zouden zijn
Re:
#2: - Misschien buiten dit kader maar ik vind uitbreiding van een vliegveld in dicthbevolkt gebied sowieso onverstandig. Een politicus die zich hiervoor leent is niet bezig de belangen van de bevolking te verdedigen. Denk niet alleen aan nachtrust maar ook aan fijnstof en andere lucthverontreinging. Uitbreiding in misschien Budel of anders Weeze is veel verstandiger. Kijk maar naar Schiphol, een continu gevecht met omwonenden.
Iedereen mag van een vakantie genieten middels een vliegreis, echter de reisorganisaties en de vliegorganisaties dienen zich optimaal in te zetten te plannen binnen de beschikbare mogelijkheden.
Re: Re:
Uitbreiding in Budel... Ik heb al heel wat statements gelezen hier maar dat is wel de meest opzienbarende.
| This discussion has been closed. |
Re:
#516: -
Gemanipuleer door de actiegroep bedoelt U zie het Eindhovens Dagblad van vandaag vrijdag28 maart ;-)